مریم سنجابی"، یکی از اعضای سابق سازمان منافقین گفت: در این فیلم به خوبی نشان داده شد که ایدئولوژی غلط چگونه باعث شد اعضای خود سازمان قربانی شوند؛ در واقع انحراف در سازمان بسیار خوب به تصویر کشیده شد.

«سیانور» به خوبی نشان داد ایدئولوژی، غلط آدم ها را قربانی می کند

به گزارش قدس آنلاین «مریم سنجابی»، یکی از اعضای سابق سازمان منافقین در گفتگو با پایگاه "مرکز اسناد انقلاب اسلامی" درباره فیلم سیانور گفت: در این فیلم به خوبی نشان داده شد که ایدئولوژی غلط چگونه باعث شد اعضای خود سازمان قربانی شوند؛ در واقع انحراف در سازمان بسیار خوب به تصویر کشیده شد.

وی معتقد است فیلم سیانور به یک مخاطب عام اطلاعات کلی اما مفیدی در رابطه با سازمان منافقین و انحرافات موجود در آن ارائه می‌دهد.

سنجابی که از نزدیک با ایدئولوژی سازمان و تحولات رخ داده در آن آشنا است و بسیاری از مسائل را از نزدیک درک کرده با اظهار تاسف در مورد اینکه فرصت اندک اجازه نمی‌دهد که تمامی تحولاتی که در سازمان رخ داد و به خصوص آن انشعابی که سازمان در سال 54 گرفتار آن شد یا بلایی که به سر جوان‌ها آمد نشان داده شود گفت: هرچند فرصت اندک فیلم اجازه نمی‌دهد که تمامی مطالب بیان شود ولی خیلی منصفانه به همه چیز پرداخته شده بود. با توجه به اینکه خودم در این تشکیلات حضور داشتم و تجربیات تلخی دارم همین که واقعیت را بیان کردند می‌تواند تاثیرگذار باشد. به خاطر همین از عوامل این فیلم تشکر می‌کنم. اگر می‌خواستند که درمورد بعضی از مطالب اغراق کنند قطعا تاثیر منفی می‌گذاشت.

وی در ادامه درباره روابط تقی شهرام و بهرام آرام گفت: من بعد از انقلاب 57 به مجاهدین پیوستم اما می‌دانم که تقی شهرام و بهرام آرام شخصیت‌های اصلی‌ای بودند که ایدئولوژی مارکسیستی سازمان را بنیان گذاشتند. ای کاش در این فیلم بیشتر به روابط میان تقی شهرام و بهرام آرام پرداخته می شد. اما در این فیلم خوب نشان داده شد که این سازمان چگونه از درون متلاشی شد و انشعاب کرد و به خوبی نشان داده شد که ایدئولوژی غلط چگونه باعث شد اعضای خود سازمان قربانی شوند. در واقع انحراف در سازمان بسیار خوب به تصویر کشیده شد. ای کاش فیلمی هم ساخته شود که انحرافات این سازمان را بیشتر به نمایش بگذارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.