۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: 472474

ارتش سوریه طی دو هفته اخیر توانست ضمن کسب دستاوردهای منحصر به فرد در تمام محورهای نبرد با تروریست‌ها بسیاری از روستاها و شهرک‌های اشغال شده را آزاد کند که در نتیجه آن تلفات و خسارت‌های سنگینی به آنها وارد شد.

دستاوردهای اخیر ارتش سوریه‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ارتش سوریه طی دو هفته اخیر موفق به کسب موفقیت‌های منحصر به فرد در تمام محورهای نبرد با گروه‌های تروریستی شد و توانست بسیاری از روستاها و شهرک‌های اشغال شده را آزاد کرده و بخش‌های وسیعی را از لوث تکفیری‌ها پاکسازی کند که در نتیجه آن تلفات و خسارت‌های سنگینی به اردوگاه تروریسم تکفیری وارد شد.

تلفات و خسارت‌های سنگین گروه‌های تروریستی به ویژه در جبهه حلب به حدی بوده است که سبب بروز اختلافات گسترده و حتی جنگ میان آنها شده است.

درعا

در شهر درعا واقع در جنوب سوریه، نیروهای ارتش توانستند حمله تروریست‌های تکفیری به منطقه موسوم به «الکتیبه المهجوره» به اطراف شهرک «ابطع» را دفع کنند، صدها تروریست به مواضع ارتش در حالی که شمار زیادی انغماسی انتحاری در میان آنها بودند، حمله کردند، اما نیروهای ارتش با ایجاد کمین محکم، بیش از 80 تروریست را به هلاکت رساندند و ده‌ها نفر دیگر هم زخمی شدند که این شکست سبب درگیری و اتهام‌زنی گروه‌های تروریستی به یکدیگر شد و آنها یکدیگر را به خیانت متهم کردند و هر گروهی گروه دیگر را مسئول شکست معرفی کرد.

حومه دمشق

در غوطه شرقی دمشق، نیروهای ارتش پس از آزادسازی تپه‌های کردی و الصوان و قرار دادن منطقه مزارع الریحان آخرین خط دفاعی دوما در تیررس خود به دو کیلومتری شهر دوما دژ اصلی گروه‌های تروریستی به ویژه گروه جیش الاسلام رسیده است که این موفقیت پس از درگیری‌های شدیدی رخ داد که به مدت چندین روز علیه تروریست‌ها ادامه داشت، ارتش سوریه در این عملیات بر سیاست هدفمند جداسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها تکیه کرد.

اما در غوطه غربی پایتخت سوریه، نیروهای ارتش توانستند به طور کامل منطقه خان الشیح را جدا و محاصره کنند، این منطقه آخرین موضع تروریست‌ها در منطقه قلمداد می‌شود، ارتش توانست روز گذشته شهرک البویضه را پاکسازی کند، شهرکی که در جوار خان الشیح قرار دارد و در نتیجه به پاکسازی این منطقه بسیار نزدیک شد.

نیروهای ارتش سوریه اخیرا توانسته بودند در چارچوب عملیات آشتی ملی، شهرهای داریا و المعضمیه در غوطه غربی را از لوث تکفیری‌ها پاکسازی کنند که منجر به خروج تمام افراد مسلح و بازگشت کامل امنیت به آنها شد.

حومه لاذقیه

در حومه شمالی لاذقیه در ساحل سوریه، گروه‌های تروریستی اخیرا نبرد ادعایی موسوم به عاشوراء را آغاز کرده بودند که هدف آنها اشغال ایست‌های بازرسی در منطقه بود، اما ارتش توانست با مهار این تجاوز، خسارت‌ها و تلفات سنگین به مهاجمان وارد کند، نقشه این مناطق همچنین بدون تغییر است و تروریست‌ها هیچ دستاوردی کسب نکردند.

حماه

حماه در شمال سوریه چند هفته پیش شاهد آغاز حملات گسترده گروه‌های تروریستی به سرکردگی جیش الفتح به مواضع و ایست‌های بازرسی ارتش در حومه شمالی بود و توانستند تعدادی روستا و شهرک را اشغال کنند، اما ارتش سوریه در یک ضد حمله قوی به مواضع تروریست‌ها و حملات گسترده جنگنده‌هایش خطوط کمک‌رسانی به آنها از سمت حومه ادلب را قطع کنند و طی روزهای گذشته توانستند روستاها و شهرک‌های  «کباری»،«معان»، «معردس» ،«کوکب» ،«المطاحن»، ایست «المدجنة» و شهرک استراتژیک «صوران» را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند و به طور مستقیم مواضع تروریست‌ها در شهرک «طیبة الإمام» و تپه «مصین» و تپه«بزام» را در تیررس آتش خود قرار دهند، این در حالی است که نبردها به سمت «مورک» و «المصاصنه» همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش امروز توانستند حمله سنگین گروه‌های تروریستی به اطراف شهر محرده را دفع کنند. یک منبع نظامی گفت ارتش توانست تمام مواضعی را که در نقطه الشلیوط تخلیه کرده بود، بازپس بگیرد.

 حملات تروریست‌ها به محور شمال غربی حماه با هدف مختل کردن پیشروی نیروهای ارتش به محور شرقی و جلوگیری از نزدیک شدن آنها به شهرک مورک مهمترین دژ تروریست‌ها صورت گرفته است.

حلب

اما مهمترین نبرد در میدان سوریه در شهر حلب جریان دارد، پس از موفقیت ارتش سوریه در محاصره تروریست‌ها در داخل محله‌های شرقی، تلاش‌های سیاسی برای خروج افراد مسلح حاضر در این مناطق نتیجه‌ای نداشت، بلکه گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش و مناطق مسکونی غرب و جنوب غربی حلب یورش بردند، به گزارش تسسنیم، ارتش سوریه توانست این حملات را دفع کرده و به تثبیت مواضع خود بپردازد و تلفات و خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کند به طوری که تکفیری‌ها در طول انجام آنچه غزوه ابوعمر سراقب می‌نامیدند، صدها عضو خود را از دست دادند، این در حالی است که خبرها از آماده‌سازی نظامی گسترده ارتش سوریه و همپیمانانش برای یکسره کردن کار تروریست‌ها در حلب حکایت می‌کند.

آخرین خبرها از حلب حاکی است که از صبح امروز درگیری‌های شدیدی میان  ارتش سوریه و گروه‌های تکفیری در محور المجبل در محله الحیدریه در شمال شرقی حلب جریان داشته و ارتش مواضع آنها را توپ و موشک به شدت هدف قرار می‌دهد.

جنگنده‌های ارتش هم تجمعات تروریست‌ها در منطقه المنصوره و پروژه مسکونی 1070 در غرب حلب را هدف قرار دادند.

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی به هلاکت 155 تروریست در این مناطق اعتراف کرده‌اند که 70 نفر از آنها ملیت‌های غیر سوری داشته‌اند، به اعتراف این رسانه‌ها، این افراد در درگیری‌های غرب حلب طی هشت روز گذشته به هلاکت رسیده‌اند.

درگیری‌های خونین تکفیری‌ها با یکدیگر در غرب حلب

خبر دیگر از حلب اینکه درگیری‌های خونینی از صبح امروز میان تروریست‌های گروه نورالدین الزنکی و احرارالشام در شهرک عنجاره در حومه غربی حلب رخ داده که به کشته شدن هشت نفر از طرفین منجر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.