تروریست‌های وابسته به عربستان برای تقویت راه‌های امدادرسانی از اردن، همنوعان داعشی خود در شرق حمص را به درگیری با ارتش سوریه کشاندند؛ در عین حال 2 هزار تروریست در منطقه سیده زینب خواستار پیوستن به روند آشتی ملی سوریه شدند.

درخواست تروریست‌ها برای ترک منطقه سیده زینب / ترفند ریاض برای تسلیح ریف دمشق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، تروریست‌های وابسته به عربستان چندین منطقه در بادیه الحماد واقع در شرق استان حمص را پس از درگیری با داعش تحت سیطره خود گرفتند تا داعش را به عمق مناطق صحرایی در شرق حمص کشانده و ارتش سوریه و متحدانش را در آن منطقه تحت فشار گذارند.

منابع میدانی به خبرنگار فارس گفتند: تروریست‌های «نیروهای احمد العبدو» با همکاری «جیش اسود الشرقیه» مواضع داعش در مکحول، سیس و سیس مکحول واقع در حومه شرقی حمص را غافلگیرانه با تسلیحات مختلف هدف حمله گرفتند.

این منابع گفتند: حضور داعش در این منطقه با هدف تامین امنیت راه های کمک رسانی به داعش در پیرامون دمشق انجام شده است.

منابع مذکور افزودند: تروریست‌ها توانستند پس از درگیری‌هایی نه چندان طولانی مناطق مذکور را تحت کنترل خود بگیرند چرا که داعش با تعداد قابل توجه عناصرش در این منطقه حضور نداشت.

این منابع با تاکید بر اینکه تحرکات تروریست‌ها در مناطق بادیه با هدف مبارزه با تروریسم صورت نگرفته است، گفت: گروه‌های تروریستی می‌خواهند داعش را به مناطق رویارویی مستقیم با ارتش سوریه سوق بدهند تا مسیرهای قاچاق کمک‌ها از خاک اردن به داخل سوریه را امن کنند.

منابع محلی همچنین خبر حاکی از خروج «ابوصیاح فرامه»، سرکرده سابق داعش در مناطق جنوب دمشق به رقه را رد کرده و گفتند: اطلاعات حاکی از خروج فرامه به همراه اعضای خانواده‌اش از اردوگاه یرموک به استان رقه طی توافقی با دولت سوریه بی پایه و اساس است.

این منابع گفتند: داعش با 2 هزار نیروی خود که در مناطقی از اردوگاه یرموک و حی التضامن مستقر است با خروج هیچ کدام از عناصر خود به خارج از این منطقه موافق نیست و دولت سوریه مناطق حضور این تروریست‌ها در جنوب دمشق را تحت محاصره کاملا گرفته و احتمالا در پی پیشروی میدانی قابل توجه ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن این مناطق طی توافقی مشابه توافق داریا تخلیه شود.

منابع مذکور گفتند: تروریست‌های مستقر در ریف دمشق نزدیک به منطقه سیده زینب مثل اردوگاه یرموک و یلدا و ببیلا و بیت سحم خواستار مذاکره با دولت سوریه برای پیوستن به جریان آشتی ملی و خروج از این منطقه شدند اما دولت سوریه هنوز به خواسته‌شان پاسخ نداده و برخی شروط تروریست‌ها را قابل قبول نمی‌داند.

دولت سوریه طی چندین توافق با گروه‌های مسلح آنها را از مناطق تحت سیطره خود تخلیه و به مناطق استان ادلب منتقل کرده است تا از تلاش نظامی ارتش سوریه در مناطق مختلف کاسته و حضور تروریست‌ها را در منطقه جغرافیایی کوچکی محدود کند و در نهایت طی عملیاتی نظامی کار آنها را یکسره کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.