تکفیریهای داعش که به دلیل از هم پاشیدگی صفوف خود در موصل دستپاچه به نظر می رسند، با هدف ایجاد جنگ روانی علیه نیروهای عراقی، ادعای مضحک ترور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق را مطرح کردند.

فضاسازی «داعش» در عراق با ادعای مضحک ترور آقای نخست‌وزیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، تروریست های تکفیری داعش تلاش های خود برای سرپوش نهادن بر شکست سنگین و ننگین‌شان در شهر «موصل» واقع در استان نینوا را کلید زده اند.

بر اساس این گزارش، در همین راستا، اخیرا تکفیریهای داعش در بلندگوهای استان نینوا ادعای مضحکی را مبنی بر ترور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، مطرح کردند. این ادعا از یک سو از رؤیای دیرینه تروریست های داعش و حامیان منطقه ای و بین المللی آن برای ترور العبادی پرده برداشت و از سوی دیگر، دست و پا زدن آنها برای فرار از باتلاقی را که در موصل گرفتار آن شدند، به خوبی به نمایش گذاشت.

اولین بار خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، اقدام به انتشار ادعای مضحک تروریست های داعش مبنی بر ترور حیدر العبادی کرد. پس از آن، تعدادی از رسانه های حامی این گروه تروریستی برای بهره‌برداری رسانه‌ای و ایجاد جنگ روانی علیه نیروهای عراقی از این ادعای پوچ و واهی، اقدام به انتشار گسترده آن کردند.

این ادعای تروریست های داعش که در بلندگوهای استان نینوا نیز با صدای بلند به گوش مردم رسانده شد، حتی ارزش واکنش از سوی دولت بغداد را هم نداشت. از زمان انتشار گسترده این خبر در رسانه‌های داعشی ـ آمریکایی ـ صهیونیستی، دولت بغداد هیچ واکنشی به آن نشان نداده است و این، خود به تنهایی حکایت از عمق تمسخرآمیز بودن ادعای مطرح شده دارد.

تکفیریهای داعش برای سرپوش نهادن بر سلسله شکست های پی در پی خود در استان نینوا به صورت عام و شهر موصل به صورت خاص، بهره برداری از تمامی گزینه ها به ویژه گزینه «جنگ روانی» و «فضاسازی» علیه نیروهای عراقی را در دستور کار خود قرار داده اند.

اتکای تروریست های داعش بر جنگ روانی علیه دولت بغداد و نیروهای عراقی ناشی از عدم توانایی آنها در ایستادن در برابر قدرت نظامی این نیروها است.

از زمان آغاز عملیات بزرگ آزادسازی شهر موصل در استان نینوا، نیروهای مشترک عراقی از جمله نیروهای حشد الشعبی، پیشروی های چشمگیری را در نقاط مختلف این شهر محقق کرده اند.

دستاوردهای بسیار زیاد نیروهای عراقی که در واقع، خارج از تصور تکفیریهای داعش بوده و هست، موجب شده است تا شمار زیادی از اعضای این گروه تروریستی ـ تکفیری فرار را بر قرار ترجیح داده و از موصل بگریزند. اکنون نیز که تکفیریها که خود را در باتلاق بزرگی می بینند و هیچ راه گریزی ندارند، روی به جنگ روانی آورده و حامیانشان نیز به فضاسازی رسانه ای متوسل شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.