قدس آنلاین - قائم شهر – حسین احمدی: مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران توجه شهرداری ها به پرداخت سهم کتابخانه های عمومی را از مهمترین اقدامات زیرساختی برای توسعه کتابخوانی دانست و ابراز امیدواری نمود: شهرداران با این اقدام شان، وضعیت فرهنگی شهر را سر و سامان خواهند داد و موجبات آینده ای بهتر خواهند شد.

توجه شهرداری ها به پرداخت سهم کتابخانه های عمومی

دکتر آرزو ولی پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قائم شهر افزود: توسعه کتابخوانی با توجه به نیاز مبرم به جنبه آگاهانه توسعه، یک مزیت ضروری در مقولات فرهنگی است و باید بدان توجه نمود.

وی ادامه داد: فرهنگ، محوری ترین اصل در میان شاخص های مختلف پیشرفت در هر جامعه ای است و سرانه مطالعه در این میان نقش بسیار مهمی دارد بطوریکه همواره مورد توجه مسئولین، فرهیختگان و اصحاب رسانه بوده است.

دکتر ولی پور با بیان اینکه هیچ کس بی نیاز از بهتر اندیشیدن، بهتر سخن گفتن و بهتر عمل کردن نیست، اظهار داشت: کتابخوانی راهی است که انسان ها را به کمالات انسانی ارتقاء می دهد و از این رو هیچکس بی نیاز از کتاب خواندن نیز نیست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه باید فرهنگ مطالعه را از مدیران شروع کنیم تا به جامعه تسری یابد، اضافه نمود: از آنجائیکه دغدغه کاری از عبادت بالاتر نیست و عبادت هم نباید جلوی علم آموزی را بگیرد، پس مشغله های کاری نیز نباید مانع مطالعه شود و مدیران را از علم آموزی جدا نماید.

دکتر ولی پور با بیان اینکه کتابخوانی برای بی سوادان نیز از جنبه های مهم ترویج کتابخوانی است، اضافه نمود: بهترین سیاستگذاری برای ترویج کتابخوانی را برنامه ای دانست که در آن به مخاطب توجه نماید و در بین مخاطبین نباید برنامه ریزی برای کسانی که تا بحال اهل مطالعه نبوده اند و حتی بی سوادان را از یاد برد.

وی با بیان اینکه مردم ما اهل مطالعه هستند، بیان داشت: اگر کتابخوانی در وضعیت خوبی نیست باید از خود بپرسیم که چقدر توانسته ایم کتاب را وارد سبد خرید مردم کنیم و چه نسخه ای برای کتابخوانی مردم تجویز کرده ایم که آنها را به کتاب نخواندن متهم می کنیم.

همچنین رئیس اداره کتابخانه های عمومی قائم شهر از کلنگ زنی زمین کتابخانه عمومی شهر ارطه در زمینی به مساحت 1200 مترمربع، افتتاح کتابخانه عمومی روستای کلاگر محله در ساختمانی اهدایی و تجهیز کتابخانه مشارکتی گنجینه نور جهت ایجاد بخش کتابخانه دیجیتال در هفته کتاب خبر داد.

 مرضیه فلاح افزود: برنامه های متنوعی برای این هفته در نظر گرفته شده است که با همکاری سایر ارگان ها و نهادها در نظر داریم تبلیغات کتابخوانی را در سطح شهرستان بطور گسترده انجام دهیم.

همچنین فرماندار قائم شهر از تلاش های رئیس اداره کتابخانه های عمومی و همکاران که با ابتکارات و پشتکار، تحولات اساسی و مهمی را در عرصه کتابخوانی و کتابخانه های عمومی شهرستان ایجاد کرده اند، قدردانی نمود.

مهدی محمدی با تاکید بر لزوم گسترش فضای کتابخانه ای در شهرستان، افتتاح کتابخانه های عمومی قراخیل و قادیکلای بزرگ را گامی بزرگ و امیدوار کننده دانست و ابراز امیدواری کرد کتابخانه های شهری و روستایی با مشارکت خیرین افزایش و توسعه یابد.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی و آسیب های آن در جامعه ما به مرز هشدار رسیده است و تنها با ترویج کتابخوانی است که می توان این آسیب ها را مهار نمود و از جنبه های مثبت و سازنده آن بهره برد.

فرماندار قائم شهر تجلیل از کتابخوانان برتر در جلسات مهم را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید با مشوق های اینچنینی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنیم تا انگیزه برای مطالعه و مراجعه به کتابخانه های عمومی افزایش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.