قدس آنلاین: عضو هیأت علمی طرح ملی آموزش خانواده گفت: مفهوم ازدواج بسیار فراتر از خطبه عقد بوده و در واقع زمانی می توان آن را در بین زوجین محقق یافته دانست که همزبانی و مهمتر از آن همدلی میان آنان وجود داشته باشد.

ازدواج به معنای وجود همزبانی و همدلی میان همسران است

به گزارش قدس آنلاین، سومین همایش زوجین دانشجو شب گذشته با موضوع «هنر آرامش» در محل تالار رازی برگزار شد.

عبدالرضا کردی، رییس کمیسیون کشوری سبک زندگی اسلامی در این همایش ضمن تبیین مفهوم واقعی ازدواج و عوامل معنا بخش به آن، گفت: اینکه تصور می شود با انعقاد خطبه عقد، ازدواج صورت می گیرد درکی اشتباه است زیرا مفهوم ازدواج بسیار فراتر از این امر بوده و در واقع زمانی می توان آن را در بین زوجین محقق یافته دانست که به همزبانی و مهمتر از آن همدلی رسیده باشند.

عدم ابراز محبت گفتاری و رفتاری موجب فاصله گرفتن همسران از هم می شود

وی افزود: زوجینی که تصور می کنند خدمت رسانی آنان در داخل منزل و خارج از آن نمودی از اظهار همدلی به همسرشان است و لذا از بازگو کردن محبت و همدلی شان در قالب جملات و رفتارها خودداری می کنند، به مرور از هم فاصله گرفته و احساس نارضایتی نسبت به یکدیگر در آنان قوت می گیرد.

عضو هیات علمی طرح ملی آموزش خانواده همچنین به اهمیت تکریم همسران در برابر خانواده ها اشاره کرد و گفت: زن یا مرد هرگز نباید از همسر خود در مقابل خانواده اش بد گویی و شکایت کند، زیرا رفتار و برخورد آنان تحت تاثیر این صحبت ها تغییر خواهد کرد.  

کردی همچنین، به نقش ازدواج در پیشگیری از ترویج فحشا و منکر در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: چنان که  آیه۱۸۷ سوره بقره می فرماید، زن و مرد همچون لباس، پوشاننده عیوب و کاستی های یکدیگرند و همواره باید یکدیگر را احترام و تکریم کنند.  

وی همچنین توجه به این نکته را که والدین همسران( بویژه مادران) از جایگاه ی ویژه ای در ارتباطات خانوادگی برخوردارند و تحت هیچ شرایطی نباید روابط با آنان قطع شود، ضروری دانست.

تاثیر برنامه های ماهواره ای و شبکه های مجازی در انحراف همسران

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران  در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر برنامه های ماهواره ای و شبکه های مجازی در بروز انحرافات اخلاقی همسران اشاره و اظهار کرد: این برنامه ها گاه شریک خیالی را در ذهن فرد ایجاد می کنند که او را به مسیری نامعلوم کشانده و زمینه انحلال بنیان خانواده را فراهم می کنند.

در بخش پایانی این همایش، دکتر کردی به جمع حاضرین پیوست و در گفتگویی دو سویه، به پرسش های آنان پاسخ گفت.

یادآور می شود؛ طبق اعلام ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی، دوره های آموزشی ۷ جلسه ای ویژه زوجین از ۱۳ آبان ماه، به لیست برنامه های جشنواره مسیر خوشبختی افزوده شده و در مراکز آموزش عالی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.