قدس/احمدرضا صباغی: دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور با انتقاد از سیاست‌های شهرداری کلانشهر مشهد در زمینه ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی در حریم حرم مطهر رضوی گفت: متأسفانه شهردار مشهد مقدس قائل به قانون نیست.

بی‌انظباطی شهرسازی در مشهد موجب رانت و فساد شده است

به گزارش قدس آنلاین ، فیروز حناچی با بیان اینکه از روزنامه‌های شهر مشهد مقدس انتظار داریم که واقعیت‌های این کلانشهر در حوزه شهرسازی را عنوان کنند افزود: مشهد مقدس در ساخت وساز با یک بی انضباطی روبرو شده است و این بی‌انضباطی موجب وارد شدن ظلم به حرم مطهر امام رضا(ع) شده است. 
معاون وزیر راه وشهرسازی با حضور در در غرفه روزنامه قدس در نمایشگاخ مطبوعات به خبرنگار ما گفت: به طور مثال در کشور کوچک واتیکان هیچ ساختمانی حق بلندتر ساخته شدن از گنبد واتیکان را ندارد آن وقت در شهر مقدس مشهد و در پیرامون حرم رضوی ساختمان‌های بلندی ساخته شده و یا در حال ساخت است که موجب گم شدن گنبد مطهر رضوی در بین این ساختمان‌ها شده است.
حناچی گفت: در تلاش هستیم ساخت و سازهای اطراف حرم رضوی را اصلاح کنیم هرچند مشهد در حوزه شهری دچار بی‌انضباطی شده است واین بی‌انضباطی موجب ایجاد رانت و فساد شده‌ است. وی تصریح کرد: مشهد 2017 یک فرصت مناسب برای شهر مقدس مشهد است و در همین راستا سندی در دولت یازدهم به تصویب رسید و داریم روی این موضوع کار می‌کنیم.
حناچی در رابطه با توسعه میدان شهدای مشهد هم گفت: در میدان شهدای مشهد دیگر آثاری از شهدا نمی‌بینیم و بنده با هر گونه دخالت گسترده و درشت معیار در شهرهای کشور و از جمله میدان شهدای مشهد مقدس مخالف هستم. 
وی در رابطه با ارتباط گودهای پایتخت وبا فرونشست‌های اخیر گفت: به نظر می‌رسد یک ارتباط معناداری بین گودهای عمیق تهران و فرونشست‌های ایجاد شده در محله‌های شهرآرا و مجتمع کوروش وجود دارد. وی تصریح کرد: جهت گیری عمومی در ساخت و ساز در کشورهای توسعه یافته دنیا این است که گود بالای 20 متر یک گود با ریسک بالا است و هیچ لزومی ندارد چنین ریسکی در شهر تهران رخ بدهد.
معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: در دولت یازدهم نسبت به تصمیمات گرفته شده بر طبق بند کمیسیون ماده پنج در شورای عالی معماری وشهرسازی حساسیت ویژه‌ای بوجود آمده است و به اصطلاح این شورا چک سفید امضا به کسی نمی‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.