قدس آنلاین - ساری - حسین احمدی: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران از بازگشت ۹۰ دانش آموز دوره متوسطه که به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل کرده بودند، خبر داد .

بازگشت ۹۰ دانش آموز محروم مازنی به مدرسه

اسفندیار نظری در گفتگو با خبرنگار قدس افزود: بیشتر این دانش آموزان کودکان کار و نان آور خانه بوده و به دلیل مشکلات مالی خانواده هایشان، مدرسه را ترک کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه این دانش آموزان توسط گروههای رصد و ردیابی ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق مختلف شناسایی شدند، اضافه نمود: یکی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش در مازندران کودکان کار و فاقد شناسنامه می باشند که علاوه بر زمانبر بودن شناسایی، هزینه تحصیل شان بالاست و در تامین این منابع با مشکل مواجه هستیم.  

معاون آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: متاسفانه در گذشته نبود حمایت های لازم باعث شد تا کودکان مناطق محروم برای تکدی گری در اختیار دیگران قرار بگیرند.

نظری با اشاره به اینکه بودجه و یا سرفصل اعتباری برای تامین هزینه دانش آموزان محروم در آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: با کمک انجمن اولیا و مربیان و خیران تاحدودی به این کودکان کمک گردید.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۲۸ مدرسه کمتر از ۱۰دانش آموز در مازندران فعال است، افزود: بسترهای لازم برای آموزش و تحصیل دانش آموزان مناطق محروم در مازندران فراهم است بطوریکه کلاس های درس با تعداد دانش آموزان اندک برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.