رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوساله، افزایش بین ۵ تا ۶ هزار تومانی گوشت گوساله را تأیید کرده و گفت: این افزایش براساس نرخ تورم امری طبیعی است.

افزایش ۶ هزار تومانی قیمت گوشت گوساله/ تورم ۱۰ درصد؛ افزایش قیمت ۲۰ درصد

به گزارش فارس، طی چند ماه اخیر قیمت انواع گوشت از جمله گوشت گوساله روند افزایش به خود گرفته است تا حدی که قیمت گوشت گوساله از کیلویی ۲۸ هزار تومان اکنون به ۳۴ هزار تومان آن هم در مراکز عرضه انواع گوشت رسیده است.  

این موضوع در حالی است که مقدسی رئیس انجمن گاوداران صنعتی به آن انتقاد داشت و گفت: علی‌رغم افزایش قیمت ذرت علوفه‌ای به عنوان خوراک دام، گاوداران افزایش قیمتی در عرضه دام خود نداشته‌اند. 

وی تصریح کرد: قیمت ذرت علوفه‌ای امسال ۶۵ درصد افزایش داشته و از کیلویی ۱۴۰ تومان به ۲۰۰ تومان رسیده است، اما مهرماه امسال ما گوساله زنده را کیلویی زیر ۱۰ هزار تومان فروختیم و هیچ کس نپرسید حالتان چطور است، در صورتی که قیمت گوشت گوساله در همین ایام گران شد و تنها بعد از ایام سوگواری محرم، ۱۰۰۰ تومان به قیمت فروش ما افزوده شد و این در حالی بود که قیمت گوشت گوساله برای مصرف‌کننده ۶ هزار تومان افزایش داشت و درنهایت این سود به جیب دلالان رفت. 

اما علی خندان‌رو رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوساله افزایش قیمت این محصول را به دلیل نرخ تورم، امری طبیعی دانست و به خبرنگار فارس گفت: در گوشت گوساله کیلویی ۴، ۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌ایم که آن هم به دلیل نرخ تورم، امری طبیعی است. 

وی افزود: هر کیلو گوشت گوساله نر بین ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که این رقم برای گوشت ماده گاو تا کیلویی ۲۹ هزار تومان است. 

به گزارش خبرنگار فارس، این گفته‌ها در حالی است که بنا بر تأیید بانک مرکزی، نرخ تورم در سال ۹۵ به طور متوسط ۸.۷ درصد اعلام شده که با محاسبه سرانگشتی و درنظر گرفتن قیمت‌ها در سال گذشته، گوشت گوساله نهایتاً باید از کیلویی ۲۸ هزار تومان به ۳۱ هزار تومان رسیده باشد؛ یعنی در هر کیلو ۳ هزار تومان افزایش قیمت، نه ۶ هزار تومان! 

و این سؤال مطرح است که با وجود سازمان‌های عریض و طویلی برای نظارت بر بازار، چرا باید قیمت‌ها شیب تندی برای افزایش داشته باشد که این موضوع چیزی جز کاهش قدرت خرید مردم را در پی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.