۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: 473210

نایب‌رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس‌جمهور به جای شکایت‌ از رسنه‌ها و اظهارات دوگانه خویش بیاید و روی معیشت سرمایه‌گذاری کند چراکه اکنون حرف اول را مشکلات و وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم می‌زند.

این برخورد در شأن رئیس‌جمهور نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و نایب‌رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوگانگی دولت در خصوص برخورد با رسانه‌ها اظهار داشت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه رئیس‌جمهور و روسای قوای سه‌گانه نباید مسائلی را که می‌توانند در جلسات خصوصی حل و فصل کنند، به رسانه‌ها کشانده و سوژه به دست دشمنان انقلاب بدهند. چراکه این خلاف سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگر رئیس‌جمهور مسئله مذاکره و یا دیگر موارد مربوط به آن را لازم می‌داند که بیان کند نوع گفتمان نباید به گونه‌ای باشد که نقطه مقابل آن احساس کند باید در این راستا پاسخ دهد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون فرهنگی همچنین تصریح کرد: دولت از یک  سو در دفاع از آزادی بیان و مطبوعات را ملاک اصلی عملکرد خود عنوان می‌کند اما از طرفی دیگر جلوی دهان منتقدان را در این قضیه می‌گیرد و حرف‌هایی به منتقدان از جمله «بی‌سواد» و «انقلابی‌نماها»‌ نسبت می‌دهد. اینها در شان یک رئیس‌جمهور نیست. اگر هم اختلاف‌نظری وجود دارد یا از حیث قانونی مشکلی هست باید در جلسات خصوصی حل شود؛ چراکه این موضوع باعث دو قطبی شدن جامعه می‌شود و سوژه به دست دشمنان انقلاب می‌دهد. رسانه های معاند از این موارد استفاده سوء خواهند کرد و این به مصلحت کشور نیست.

سالک در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: واقعا اگر رئیس جمهور حمایت از رسانه‌ها و مطبوعات را تاکید دارد چرا از طرف دیگر خود او یا معاونش بحث شکایت از رسانه‌ها را مطرح می‌کنند که این مسئله با بیان او سازگاری ندارد. اکنون مشکلی که ما داریم مسئله معیشت مردم است که باید طرحی براساس 24 سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی برای برون‌رفت از رکود نیابتی ارائه شود. این مسئله برای ما از هر چیزی مهم‌تر است.

«بنده در اصفهان شاهدم که به دلیل ضعف مدیریتی توزیع عادلانه آب مردم با مشکلات جدی مواجه هستند و فشار زیادی روی آنها است.»

وی خاتمه خاطرنشان کرد: مردم از دولت توقع دارند که قانون 9 ماده‌ای شورای عالی آب و توزیع عادلانه آن پیاده شود. مردم از دولت توقع بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی دارند. نیمی از واحدهای صنعتی کشور تعطیل هستند. رئیس‌جمهور به جای شکایت‌ از رسانه‌ها و اظهارات دوگانه خویش بیاید و روی این مسائل سرمایه‌گذاری کند چراکه اکنون حرف اول را مشکلات و وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم می‌زند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.