مدیر خاورمیانه شرکت توتال با بیان اینکه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی شانس بزرگی برای توتال است، اعلام کرد: پیشرفت ایرانی‌ها در پارس جنوبی در دوره تحریم غافلگیرمان کرد.

پارس جنوبی، شانس بزرگ توتال است/ پیشرفت ایرانی‌ها غافلگیرمان کرد

مدیر خاورمیانه شرکت توتال با بیان اینکه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی شانس بزرگی برای توتال است، اعلام کرد: پیشرفت ایرانی‌ها در پارس جنوبی در دوره تحریم غافلگیرمان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «استفان میشل» مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای توتال امروز در غیاب «پاتریک پویان»، مدیرعامل این شرکت فرانسوی و در حاشیه امضای موافقت نامه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، با اشاره به همکاری گذشته توتال در پروژه های پارس جنوبی، گفت: هرچند که در سال های اخیر همکاری توتال با ایران به دلایلی قطع شده بود، اما توتال در همه این سال‌ها اشتیاق زیادی برای بازگشت به ایران داشت و حالا تصمیم دارد با فراهم شدن بستری دوباره برای همکاری با ایران همکاری کند.

این مقام شرکت توتال فرانسه با اشاره به امضای MOU از سوی مقامات ایران در پاریس برای پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی، تصریح کرد: میدان مشترک پارس جنوبی بزرگ ترین میدان گازی جهان است و ما علاقه مند به امضای قرارداد طرح توسعه این فاز هستیم.

وی با قدردانی از اعتماد وزیر نفت به شرکت توتال، اظهار داشت: این پروژه شانس بزرگی برای شرکت توتال برای مشارکت در تولید گاز ایران به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه شرکت توتال با میدان گازی پارس جنوبی آشنا است، تاکید کرد: شرکت توتال سال‌های بسیاری در پارس جنوبی فعالیت کرده است و از همین روی با ویژگی‌های مخزن، مشکلات آن و راهکارهای حفظ تولید در این میدان به طور کامل آشنا است.

مدیربخش خاورمیانه و آفریقای شرکت توتال با اشاره به قابلیت‌ شرکت‌های ایرانی، اظهار داشت: کارشناسان و مدیران شرکت توتال از عملکرد ایران در دوران عدم حضور در پارس جنوبی کاملا غافلگیر شدند و عملکرد ایرانی ها به ویژه در فاز ۱۲ بسیار ستودنی بود.

وی همچنین با ابراز خرسندی از همکاری با شرکت های CNPCI چین و پتروپارس در این پروژه گازی، یادآور شد: شرکت چینی یکی از با تجربهترین و شناختهشدهترین شرکت‌های فعال در صنعت نفت است و این همکاری برای توتال باعث خرسندی است.

میشل ادامه داد: شرکت پتروپارس نیز یکی از شرکت های شناخته شده ایرانی است که با توجه به سابقه فعالیتش در پارس جنوبی می تواند همکار خوبی برای ما در پروژه فاز ۱۱ باشد.

این مقام مسئول به هزینه کم تولید در ایران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به طور یقین این مسأله برای توتال بسیار ارزشمند بوده و از آن به خوبی بهره خواهیم برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.