'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تلاش های این رژیم نتیجه داد و مانع پیوستن فلسطین به پلیس بین الملل 'اینترپل' شد.

مانع پیوستن فلسطین به اینترپل شدیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، به نوشته پایگاه خبری فلسطینی معا، وی امروز (سه شنبه) افزود :تلاش های خارجی این رژیم برای ممانعت از پیوستن فلسطین به پلیس بین الملل اینترپل موفقیت آمیز بوده و این نشاندهنده تغییر موضع بین المللی در خصوص این رژیم است.

'عمار حجازی' یکی از مسئولان وزارت خارجه فلسطین نیز امروز اعلام کرد که درخواست فلسطین برای عضویت در اینترپل (پلیس بین الملل) در جدول کار نشست عمومی سالانه این سازمان در اندونزی قرار نگرفت.

نتانیاهو افزود که این رژیم برای حضور در مجامع بین المللی و نهادهای سازمان ملل متحد تمام تلاش خود را به کار می گیرد.
منابع فلسطینی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که فلسطین درخواستی برای عضویت رسمی در پلیس بین المللی 'اینترپل' ارائه کرده است.

دولت فلسطین در بیانیه ای رسمی از درخواست این کشور برای عضویت رسمی در اینترپل (پلیس بین الملل) خبرداد که این درخواست به امضای'رامی الحمد الله' وزیر کشور فلسطین، رسیده است.

دولت فلسطین در این درخواست، بر پایبندی به حقوق بین الملل و قوانین اینترپل تاکید کرده بود.

این بیانیه می افزاید: فلسطین که به 41 معاهده و سازمان بین المللی پیوسته است، برای پیوستن به معاهدات و سازمانهای بین المللی بیشتر تلاش می کند.

رژیم صهیونیستی با نگرانی از این موضوع اعلام کرد که با پیوستن تشکیلات خودگردان به سازمان ها بین المللی وحقوق بشری مخالفت است و در نظر دارد با تمام توان تلاش های فلسطینیان در این زمینه را ناکام کند.

پلیس بین الملل یا اینترپل نام کوتاه 'سازمان بین‌المللی پلیس جنایی' سازمانی بین المللی است که برای مبارزه با مجرمان بین المللی و برقرار کردن امنیت عمومی کشورهای عضو به وجود آمده است.

هدف اصلی این سازمان، همکاری بین پلیس کشورهای عضو و هماهنگ کردن مراجع قضایی این کشورها برای مبارزه با مجرمان و جرم‌های بین‌المللی است.

مقر این سازمان اکنون در شهر 'لیون' فرانسه است. این سازمان پس از سازمان ملل متحد بزرگترین نهاد بین‌المللی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.