قدس آنلاین: مردم از وضعیت فعلی الیت گلایه‌مند هستند و حل مشکلات الیت نیازمند تدبیر جدی مسئولان است.

حل مشکلات الیت نیازمند تدبیر جدی مسئولان است

به گزارش قدس آنلاین، درباره الیت هم می‌توان یک فیلم درست کرد، آن هم از کمبودها، چالش‌ها و بیشتر مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند.
شاید این فیلم در بخش اجتماعی جشنواره برنده سیمرغ بلورین شود و شاید هم عنوان‌ بهترین فیلم از نگاه شهروندان را به خود اختصاص دهد، بعد از آن هم منتقدی برنامه ۷ بیاید و از ۸ مشکل این فیلم انتقاد کند، از الیتی که چرا برخلاف انتظار به دریا نرفت و همیشه در خیابان بالای سر ما رژه می‌رفت.
شهروندان باید بدانند که ارائه الیت هم نشانه شخصیت است (مثل ارائه بلیت در گذشته)، البته شخصیت رانندگی در حوزه حمل و نقل و عبور و مرور شهری، پس تا می‌توانید برای افزایش شخصیت خود، برای خودروی خود شارژ الیت بخرید تا از بحران شخصیت رهایی یابید.
بگذریم، جدا از اشتغال‌زایی، استفاده بهینه از فضای پارک خیابان‌ها، امکان فرصت پارک خودرو برای همه شهروندان، افزایش نظم و تعیین مناطق پارک خودرو، ترغیب مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی و در یک کلام کمک به عبور و مرور و کاهش ترافیک که همگی از مزایای الیت است.
اما در کنار این مبحث، موضوع مدیریت حوزه پارک خودرو مشکلاتی نیز وجود دارد که همگی حرف و گلایه مردم است و همان بینندگان هر روز هر سکانس مجموعه درباره الیت را در یک خیابان‌ می‌بینند.
طبق قانون نیم ساعت اول پارک رایگان است، حال آنکه چرا گاهی برخی از عزیزان در همان نیم ثانیه اول توقف به سراغمان می‌آیند بماند، گاهی نیز برای توقف‌های کوتاه که همراه با سرنشین است به حضور آمده و اعلام کسر شارژ می‌کنند.
برخی از مردم از نحوه شارژ و گاهی خالی شدن سدیم این شارژ گلایه دارند و برخی دیگر هم از عدم شارژ خودرو علی‌رغم پرداخت پول، انگار که دستگاه‌های پُز شارژ خوره دارند.
حاشیه خیابان‌های اصلی کم بود که شاهد نفوذ الیت به برخی از خیابان‌های فرعی و کوچه‌های پرتردد هستیم، امیدواریم که این رشد قارچ‌گونه تابلوهای الیت تا مقابل درب منازل ما سرایت نکند.
افسوس که گاهی مجبور به خرید اجباری و غیرمستقیم شارژ الیت هستیم، آن هم به لطف زیارت مامور راهنمایی و رانندگی در کنار مامور الیت، دیدن این زوج در کنار هم اصلاً شادی بخش نیست.
باز هم نفوذ الیت و این بار در سیستم پرداخت عوارض خودرو، تسویه اجباری بدی‌های الیت در صف گرفتن عوارض خودرو و ترس از جریمه به خاطر داشتن بدهی و نداشتن شارژ، این‌ها اخطارهایی است که مامور الیت می‌دهد، البته در مواقعی که تنها است.
درباره الی تمام شد، اما درباره الیت تازه شروع شده است و امیدواریم که مسئولان این بخش با برنامه‌ریزی‌ای دقیق‌تر، ساماندهی‌ بهتر و مطلوب‌تری برای این طرح داشته باشند و خدمت‌رسانی بهتر و شایسته‌تری به مردم داشته باشند تا در نهایت به موضوعات رفع مشکل ترافیک، عبور و مرور مناسب و احترام به وقت مردم کمک بشود؛ افزایش پارکینگ‌های عمومی الیت نیز می‌تواند از جمله این برنامه‌ریزی‌های درست باشد که باید با تعیین تعرفه‌های مناسب و رعایت حقوق شهروندی انجام پذیرد.
*حسام‌الدین هاجری
کارشناس مسائل اجتماعی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.