۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
کد خبر: 473343

یرگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه یک به ریاست استاندار کرمان

استاندار کرمان :کلنگ زنی پروژه 100 میلیارد تومانی تیتانیوم شهرستان کهنوج با حضور معاون اول رئیس جمهور

قدس آنلاین - کرمان: بعد از ظهر سه شنبه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه یک (شهرستان های رودبار، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان) در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کهنوج به ریاست استاندار کرمان و حضور دیگر مسؤولان استانی برگزار گردید.

یرگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه یک به ریاست استاندار کرمان

استاندار کرمان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه یک (شهرستان های رودبار، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان) که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کهنوج برگزار شد، گفت: قلعه‌گنج طرح ملی است که باید به صورت ویژه به این شهرستان نگاه شود لذا مسئولان برای ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه تلاش نمایند

وی با اشاره به اینکه امروز الگوی قلعه‎گنج در ۳۱ استان اجرا می‌شود، یادآورشد: امید می رود معادن جدیدی در شهرستان قلعه‌گنج کشف شود تا مزیت‌های اقتصادی برای مردم منطقه ایجاد کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کار اصلی اقتصاد مقاومتی در دست دهیاران و بخشداران است و باید با ارائه آمار و ارقام دقیق از حوزه روستایی، نسبت به برنامه‌ریزی اقدام نمایند، خاطر نشان کرد: مردمی کردن اقتصاد مقاومتی به خوبی در استان کرمان در حال اجراست.

رزم حسینی با تاکید براینکه استان کرمان باید در بخش مردمی کردن اقتصاد مقاومتی متمرکز شود، گفت: در راستای توان‌افزایی روستاییان راه اندازی۶۶۰ صندوق توسعه خرد روستایی در سراسر استان کرمان در دستور کار قرار دارد که تاکنون بیش از ۱۰۰ صندوق راه‌اندازی شده است.

وی از فرمانداران درخواست کرد تا خودشان را محدود به تفاهمنامه‌های ستاد مثلث توسعه اقتصادی نکنند بلکه سرمایه‌گذاران جدید را به مناطق خود دعوت نمایند.

استاندار کرمان در ادامه به سفر قریب الوقوع معاون اول رئیس جمهور به استان کرمان اشاره کرد و افزود: پروژه تیتانیوم شهرستان کهنوج با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‎گذاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در آینده ای نزدیک کلید می‌خورد.

رزم حسینی یادآورشد: در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان کرمان، تسهیلات ویژه برای جنوب استان کرمان دریافت خواهیم کرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چهلمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) به ریاست استاندار کرمان در شهرستان کهنوج برگزار شد، گفت: با اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی استان از سال ۹۲ تاکنون، تفاهم نامه بیش از ۵۰۵ طرح سرمایه گذاری به میزان ۸ هزار میلیارد تومان در استان منعقد و برای ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

رضا سنجری با تاکید براینکه یارانه پرداخت شده در شهرستان کهنوج، ۳.۵ برابر اعتبارات عمرانی است، افزود: در منطقه یک اقتصاد مقاومتی (شهرستان های رودبار، کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه گنج) بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری منعقد شده که هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان ان به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید براینکه طرح ها و پروژه های بخش خصوصی در منطقه، ۲ برابر پروژه های دولتی است، خاطرنشان کرد: بانک ها علیرغم محدودیتها، در کارگروه رفع موانع تولید استان، تاکنون به ۲۲۴ پروژه، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا نموده است

قائم مقام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان، خاطرنشان کرد: تاکنون۴۰ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان برگزار شده است.

مهرداد محمدی سلیمانی با تاکید براینکه بیش از ۳۸۹ پروژه اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سامانه نیپاد ثبت شده است، گفت: از این مجموع ۹۵ پروژه ملی است و با پیگیری های مجدانه استاندار کرمان ۱۸۲ پروژه غیردولتی و ۱۲۰ پروژه دولتی در دستور کار می باشد.

وی افزود: پروژه های ملی استان کرمان بیش از ۴۱% ، پروژه های دستگاه های اجرایی استان۳۲ % و پروژه های بخش غیردولتی بیش از ۵۰% پیشرفت داشته اند.

قائم مقام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به سهم ۲۱ درصدی پروژه های منطقه یک اقتصاد مقاومتی استان کرمان(شامل شهرستان های رودبار، کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج)، یادآورشد: پروژه های منطقه یک اقتصاد مقاومتی استان کرمان بیش از ۳۶% پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در تعریف پروژه های گردشگری باید منابع و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود، گفت: در منطقه جنوب استان کرمان متقاضی برای طرح های گردشگری و احداث هتل های مشابه شهرستان قلعه گنج وجود دارد که هیچ مشکلی برای صدور مجوز نداریم.

محمود وفایی، ساخت و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی را یکی از سیاست های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: طی دستور استاندار کرمان، در مجموعه گنجعلیخان شهر کرمان به عنوان بار اصلی گردشگری استان، چندین غرفه برای ارائه محصولات جنوب استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه های تولیدی در شهرستان ها و عرضه محصولات در مجموعه گنجعلیخان شهر کرمان، یادآورشد: اقتصاد را باید مردمی و محلی پیش ببریم که در این راستا می توان جشنواره های آئینی جنوب را با مرکزیت شهرستان کهنوج برگزار کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.