قدس آنلاین – گیلان – مریم غلام پور : مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از اجرای برنامه «بخوانیم و ببخشیم» به مناسبت هفته کتابخوانی در این استان خبر داد.

اجرای برنامه «بخوانیم و ببخشیم» در گیلان

علی پورحسن در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته‌ کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی این شهر اظهار کرد: حرکت در مسیر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مورد نظر مقام معظم رهبری الزامی است.

وی ایجاد جذابیت‌های لازم برای افزایش مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان را ضرورت خواند و افزود: گسترش فضای مجازی و بهره‌گیری کودکان و نوجوانان از منابع مختلف باید مورد توجه‌ قرار گیرد.

مدیرکل‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به برنامه‌های این کانون در هفته کتابخوانی تصریح کرد: در این هفته نمایشگاه و کارگاه‌ آموزشی در 31 مرکز فرهنگی‌هنری گیلان برگزار می‌شود.

وی تجلیل اعضای کتابخوان، مربیان موفق و مروجان کتاب‌ را از دیگر برنامه‌های هفته‌ کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری ذکر کرد و گفت: اکران فیلم‌ در مراکز فرهنگی‌ـ‌هنری کانون در دو بخش دانش‌آموزان و مخاطبان عمومی را از جمله‌ برنامه‌های این ایام ذکر کرد.

پورحسن هم‌افزایی برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان کودکان ونوجوانان را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و متذکر شد: در این زمینه نشست‌های ‌تخصصی با حضور والدین و نمایشگاه کتاب در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی ساخت فیلم‌های کتاب محور با بهره‌گیری از گوشی همراه ویژه کودک و نوجوان، اهدای کتاب به مساجد، بیمارستان‌ها، مساجد و مناطق محرم و... را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی توسط کانون گیلان برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خاطرنشان کرد: به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان برنامه‌های هفته کتابخوانی با شعار «بخوانیم و ببخشیم» از 22 تا 28 آبان ماه 1395 همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.