قدس آنلاین- ایلام: استاندار ایلام گفت: تقویت و بهبود فضای کتابخانه‌ای نیازمند حرکت جهادی مسئولان است.

بهبود فضای کتابخانه ای نیازمند حرکت جهادی مسئولان

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید با بیان اینکه در جامعه کنونی به کتابخوانی اهمیت چندانی داده نمی شود، اظهار داشت: مسئولان  باید برای بهبود فضاهای کتابخانه‌ای و ترغیب و تشویق مردم به کتاب و کتاب‌خوانی، حرکتی جهادی داشته باشند، اظهار داشت:  فرهنگ‌سازی درست می تواند زمینه افزایش سرانه مطالعه را فراهم آورد.
وی با اشاره به اینکه سطح سرانه مطالعه در کشور پایین است، افزود: ترمیم و افزایش میزان سرانه کتابخوانی نیازمند تغییر رویکرد افراد و خانوارها نسبت به کتاب و مطالعه است.
استاندار ایلام با بیان اینکه پایین بودن میزان تیراژ کتاب در کشور یک هشدار جدی است، یادآور شد: نوع نگرش جامعه باید نسبت به کتاب و کتابخوانی تغییر کند.
محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه دین، فرهنگ و تاریخ ما انس و الفت دیرینه با کتاب و کتاب‌خوانی دارد، خاطرنشان ساخت: معجزه پیامبر اکرم(ص) کتاب انسان‌ساز، قرآن است.
وی با بیان اینکه در دین اسلام و قرآن، کتاب و کتابخوانی جایگاه بالایی دارد، تصریح کرد: اهمیت کتاب تا جایی است که بارها و به طور مکرر در کتاب مقدس قرآن تکرار شده است.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه یکی از زمینه های گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است،تأکید کرد: هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت و دسترسی آسان به کتاب مهمترین دلیل برتری آن بر فضای مجازی است.
محمدرضا مروارید با بیان اینکه در یکسال اخیر تحولات خاص و مثبتی در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح استان صورت گرفته است، بیان داشت: با تلاش مسئولان نهاد کتابخانه های استان این تحولات صورت گرفته که بسی جای تقدیر و تشکر دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.