قدس آنلاین - کرمان: طرح تکاپو یکی از طرح‌های وزارت کار است که به توسعه و ساماندهی کسب و کارهای خرد و خانگی و اتصال آن به بنگاههای کوچک و متوسط توجه می‌کند.

"طرح تکاپو" در دستور کار استان کرمان قرار گرفت

استاندار کرمان در این نشست گفت:اشتغال در استان کرمان باید با توزیع جغرافیایی معلوم شود.

رزم حسینی با اشاره به آمار اشتغال استان گفت: دولت در کرمان برای این توزیع جغرافیایی اشتغال و کار در مناطق روستایی برنامه کارشناسی انجام می دهد.

وی با اشاره به نقش دهیاران در خصوص اشتغال روستایی گفت: دهیاران بایستی آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت اقتصادی و اشتغال مناطق خود بیان کنند.

در ادامه این نشست مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطالعات اولیه طرح تکاپو در استان کرمان انجام و به تایید این وزارتخانه رسیده است

اسماعیلی گفت:در راستای واگذاری بخشی از تصدی‌های وزارت کار به موسسات کاریابی، موضوع طرح تکاپو در دستور کار قرار گرفت و بر لزوم اجرای آن تاکید شد.

اسماعیلی توجه به خوشه‌بندی‌ها و ابعاد توسعه اشتغال و سرمایه گذاری را از مهمترین رویکردهای طرح تکاپو ذکر کرد و گفت: رسته های مورد تاکید در استان کرمان شناسایی و اولویت تعریف و اجرای پروژه ها در قالب همین رسته بندی استانی انجام خواهد گرفت.

در ادامه مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان با اشاره به اینکه حوزه فناوری اطلاعات و آی تی سومین رسته مورد نظر طرح تکاپو در استان کرمان شناخته شده، گفت: در همین راستا بیست پروژه در این حوزه تعریف و هماهنگی های اولیه با هفت سرمایه گذار صورت گرفته و در آینده ی نزدیک تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت ارتباطات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کرمان منعقد خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.