قدس آنلاین: دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه در کشورما دلالان بیش از کارگران معتبر هستند.

متاسفانه در کشور ما اعتبار دلالان بیشتر از کارگران است
به گزارش قدس آنلاین، دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی در نشستی که با حضور مدیردرمان تامین اجتماعی و مشاور مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان و مدیر روابط عمومی درمان تامین اجتماعی استان و کارشناس ارشد تامین اجتماعی استان خراسان رضوی و اعضای خانه کارگر به منظورتنظیم برنامه های ستاد 29ابان تشکیل شده بود ادغام بیمه تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت را بی نتیجه دانست و افزود: سرمایه ای که مربوط به سازمان تامین اجتماعی ومتعلق به کارگران است به لحاظ شرعی و دینی و صنفی درست نیست دردست دیگران باشد.
سید حسین رسولی با بیان اینکه مگر می شود سازمان مستقلی راایجاد کرد که تمام سازمان‌های خریدار وارائه کننده خدمات درمان بر اساس پرداخت تعرفه‌های یکسان بیمه‌ای درآن تجمیع شودخطاب به جامعه کارگری افزود:بحث ادغام یک بحث مشترک درجامعه کارگری است که بایدبه صورت واحدازحق خود دفاع کنیم.
وی با تاکید بر اینکه هدف دولت و وزارت بهداشت از ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی سرپوش گذاشتن بر کسری بودجه طرح بیمه سلامت است، اظهار داشت: دولت باید به جای فرافکنی، عوام فریبی و غارت اموال بیمه شدگان تامین اجتماعی هر چه سریع‌تر به این وضعیت رسیدگی کند.
پیش کسوت جامعه کارگری ادامه داد: درحال حاضر مدیران وزارت بهداشت با همراهی نمایندگان مجلس قصد دست اندازی دوباره به منابع صندوقی را دارد که تا پیش ازاین مجموعه دولت هرگز سرانه درمان و بدهی‌های میلیاردهای خود را به آن پرداخت نکرده‌بود و حال نیز قصد دارند تا با پول کارگران تعهداتی را که نسبت به سایر گروه‌های اجتماعی بر اساس مصوبات خود دارد بپردازد.
وی با انتقاد از ورود بی رویه کالاهای خارجی و کاسب شدن بازاریان وانقراض کارخانجات اظهار داشت: اماربیکاری رابا درصد ها نمی شود محاسبه کرد مشکلات مختلف جامعه را می شود تا حدودی رفع کرد اما بیکاری جامعه ستون اصلی تولیدراتحدید می کند.
وی با انتقاد از اینکه متاسفانه در کشورما دلالان بیش از کارگران معتبر هستند افزود: وظیفه پیشکسوتان جامعه کارگری این است که منطقی وجوانمردانه از قانون کار دفاع کنند.وی از پیشکسوتان استان خراسان رضوی خواست تا در این زمینه همسو با جامعه کارگری باشند.
این فعال کارگری اضافه کرد: برای استان خراسان رضوی که پایتخت معنوی جهان اسلام می باشد زیبنده نیست که پایلوت طرح های کشوری که به زیان جامعه کارگری است باشداین مقام مسئول ادامه داد جامعه کارگری دراین خصوص باید با مسئولین مربوطه و نمایندگان مجلس صحبت کنند.
دبیراجرایی خانه کارگر استان تصریح کرد: کارگران به این دستمزد اندک همه سال حق بیمه می‌پردازند که حال منابعشان قرار است جای دیگر خرج شود از این رو به هر طریقی که شده مخالفتمان رابااین ادغام اعلام می‌کنیم وازوزیر بهداشت می‌خواهیم که برای جبران کسری بودجه وزارت خانه خود فکر دیگری بکند و به سفره کوچک کارگران دست اندازی نکندوی دربخشی دیگراز سخنان خود پرداخت بیمه تکمیلی را به ضرر کارگران وسازمان دانست و افزود: هنگام مراجعه به بیمارستان های دیگر ما حکم بیگانه را داریم.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی نیز ضمن اشاره به تعداد ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش تامین اجتماعی در استان به اقدامات انجام شده سازمان در سال های اخیراشاره کردوباابراز خرسندی ازاینکه سازمان تامین اجتماعی بدون وابستگی تاکنون در تعهدات خودبسیارمثبت عمل کرده است گفت: باتوجه به اینکه مطالبات سازمان از دولت بسیارزیاد است انتظار ما حمایت است.
وی افزود این سازمان بیش از نیمی از جمعیت کشورراتحت پوشش خود قرارداده است وبا تمام فراز ونشیب ها درانجام تعهدات نسبت به دیگر بیمه ها شرایط بهتری دارد .به لطف الهی ، علی رغم وجود همه مشکلات، بعنوان استانی پیشرو و قوی در انجام کلیه طرح ها و در شرایط قابل قبولی در انجام وظایف سازمانی قرار داریم .
این مقام مسئول دربخشی دیگر از سخنان خود به میزان پرداختی های سازمان اشاره کرد وافزود:جامعه کارگری از ظرفیتهای بسیار بالایی برخورداراست.
وی همچنین ضمن تاکید براینکه چرخ تولید ملی باید در گردش باشدازحمایت جامعه کارگری در راستای مخالفت با ادغام درمان تشکرکرد و گفت: ما نیزدراین خصوص تمام تلاش وحمایت خودرا خواهیم داشت تا درحق کارگرانی که سرمایه های ملی کشور هستند احجاف نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.