رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه نگاه خانه احزاب به انتخابات آینده فراجناحی است، گفت: دولت حمایت از احزاب را جدی بگیرد.

نگاه خانه احزاب به انتخابات پیش رو فراجناحی است/ دولت ردیفی را برای خانه احزاب در نظر بگیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، قدرتعلی حشمتیان، رئیس خانه احزاب ایران عصر امروز در نشست خبری خوددر نمایشگاه مطبوعات، با بیان اینکه احزاب روند خوبی را در کشور طی می‌کنند، اظهار کرد: کشور ما کشوری است که در آن مردم حرف اول را می‌زنند و مسئولان را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل احزاب هم نمایندگان مردم هستند و دولت باید به خواسته‌های احزاب توجه کند؛ چرا که این خواسته‌ها همان مطالبات مردم است.

وی ادامه داد: کشور ما باید به سوی تحزب حرکت کند چرا که شعار رهبری و رئیس جمهوری نیز همین بوده است و به آن تأکید داشته‌اند.

رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به مصوبات خانه احزاب ایران در جلسات گذشته‌اش، اظهار کرد: ما در جلساتمان مصوب کرده‌ایم که با سران قوا و از جمله رئیس قوه مقننه و ریاست جمهوری دیدارهایی داشته باشیم که در این زمینه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز یادگار امام خمینی (ره)، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نیز مکاتباتی را انجام داده‌ایم و درخواست ملاقات کرده‌ایم که از سوی ‌آنها نیز پذیرفته شده و به زودی این ملاقات  انجام خواهد شد.

حشمتیان افزود: امیدواریم پیش از موعد انتخابات ملاقات‌هایمان با سران قوا، آیت‌الله هاشمی و سیدحسن خمینی انجام شود تا از نظرات آنها استفاده کنیم.

حشمتیان با اشاره به اینکه می‌کوشیم تا وزرا و معاونین رئیس جمهوری را نیز به جلسات خانه احزاب دعوت کنیم، اظهار کرد: برنامه داریم تا با کلیه وزرا دیدار داشته باشیم و از تمامی معاونان وزیر و معاونان رئیس جمهوری نیز برای حضور در خانه احزاب دعوت بعمل آوریم که نمونه اصلی‌اش نیز حضور معاون وزارت کشور در جلسه روز گذشته خانه احزاب ایران بود.

وی با تأکید بر اینکه بودجه خانه احزاب اندک است و لازم است در این زمینه دولت اقداماتی را انجام دهد، اظهار کرد: در زمان دولت اصلاحات به احزاب یارانه تعلق می‌گرفت اما با روی کار آمدن آقای احمدی نژاد این روند قطع و خانه احزاب نیز تعطیل شد اما مجدداً در زمان آقای روحانی خانه احزاب احیا شده بنابراین امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند و دولت ردیفی را برای خانه احزاب در نظر بگیرد.

حشمتیان با بیان اینکه خانه احزاب نقطه نظراتش را در زمان انتخابات اعلام خواهد کرد، اظهار کرد: به محض تشکیل میز احزاب در کمیته انتخابات خانه احزاب موضع این تشکل صنفی و سیاسی درباره انتخابات نیز اعلام می‌شود. هر چند که خود من به عنوان رئیس خانه احزاب دیدگاهی فراجناحی خواهم داشت و البته به عنوان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان نظرات خودم را در انتخابات اعلام خواهم کرد.

وی همچنین با اشاره به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: ما نباید نگران انتخاب آقای ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا باشیم چرا که وی چهره‌ای کارکشته نیست و اکثر کشورها با او رابطه‌ای نداشته‌اند پس بنابراین مجبور است برای آنکه خود را در سطح جهانی مطرح کند با کشورها ارتباط داشته باشد و همچنین با ایران نیز خود را هماهنگ کرده و تطابق دهد.

رئیس خانه احزاب ایران در پایان با اشاره با برگزاری همایش فصلی خانه احزاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی و نقش احزاب در تحقق آن، اظهار کرد: ما قرار است این نشست را اواخر آذرماه برگزار کنیم و از معاون اول رئیس جمهوری آقای اسحاق جهانیگری برای حضور در این همایش دعوت بعمل آورده‌ایم.

وی در پایان گفت: پنج نفر از دبیران کل احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقلین و اعتدال گرایان که جمعاً 15 نفر خواهند بود به قید قرعه برای سخنرانی در این همایش انتخاب می‌شوند و هیأت رئیسه نیز نظرات خود را در این همایش اعلام خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.