۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 473752

به منظور بررسی رفع موانع حوزه علم و فناوری

برگزاری نشست هم اندیشی مستعدین و نخبگان استان کرمان

استاندار کرمان : 12 موسسه ملی در کرمان پشتوانه طرح های نخبگان هستند

قدس آنلاین - کرمان : استاندار کرمان در نشست هم اندیشی مستعدین و نخبگان استان کرمان گفت: با اقدامات صورت گرفته امروز بیش از 44 شرکت دانش بنیان در استان کرمان به ثبت رسیده که گواه گسترش این حوزه در آینده ای نزدیک است.

برگزاری نشست هم اندیشی مستعدین و نخبگان استان کرمان

علیرضا رزم حسینی افزود: در دولت یازدهم تفاهم نامه تولید بیش از ۸۰ مگاوات برق در حوزه انرژی های نو در استان کرمان منعقد و زمین به سرمایه گذاران واگذار شده است.

استاندار کرمان از حجم بالای متقاضی انرژی خورشیدی در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: انرژی بادی در استان کرمان مورد غفلت قرار گرفته است بنابراین  با توجه به وزش های بادی که در مناطق جنوبی همچون فهرج و ریگان وجود دارد، آماده هرگونه حمایت و همکاری با سرمایه گذاران متقاضی در این حوزه هستیم.

رزم حسینی از بنیاد نخبگان به عنوان باشگاهی برای حضور نخبگان یاد کرد و افزود: اغلب نخبگان کم لطفی کرده و بدلایلی از استان کرمان مهاجرت می کنند در حالیکه استان کرمان همه تلاش خود در جهت حمایت از نخبگان انجام خواهد داد.

وی گفت: امروز بیش از ۴۴ شرکت دانش بنیان در استان کرمان به ثبت رسیده که گواه گسترش این حوزه در آینده ای نزدیک است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان، از حمایت دولت از تجاری سازی تولیدات شرکت های دانش بنیان خبر داد و یادآورشد: در استان کرمان به دنبال تقویت شرکت های دانش بنیان در مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی می باشیم.

رزم حسینی تاکیدکرد:  ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که ۱۵ هزار میلیارد تومان این پروژه ها در استان کرمان می باشند.

استاندار کرمان تاکیدکرد: ۱۲ موسسه ملی در کرمان پشتوانه طرح های نخبگان هستند و مطالبات بحق نخبگان را پیگیری و حمایت می نمایند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: برنامه ملی شهاب با عنوان شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به عنوان مهمترین برنامه های بنیاد نخبگان این استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در حال اجراست.

علیرضا سعیدی یادآورشد: سه هزار مدیر و عوامل اجرایی و یکهزار آموزگار و ۳۰ هزار دانش آموز آموزش دیده اند و تحت اجرای این برنامه قرار گرفته اند.

وی شناسایی دانشجویان برتر استان کرمان به منظور استفاده از جایزه های تحصیلی بنیاد نخبگان را از دیگر طرح های در دست اجرای بنیاد نخبگان یاد کرد و افزود: این فرآیند براساس فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی است که در این راستا۲۰ دانشجوی برگزیده استان شناسایی شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان در برگزاری ۲ اردوی جهادی نیز شرکت داشته است.

سعیدی افزود: از مجموع ۷۲ طرح کشوری که به همایش اقتصاد مقاومتی ارائه شد، ۳ طرح از استان کرمان بود که ۲ طرح از این بین انتخاب شد.

وی گفت: جشنواره ملی اختراعات حوزه سلامت کشوردر کرمان برگزار خواهد شد.

عامری عضو کارگروه انرژی های تجدیدپذیر بنیاد نخبگان استان کرمان نیز در ادامه این همایش یادآورشد: در استان کرمان هیچ نوع تفکری برای استفاده از انرژی های بادی نداشته ایم و حتی از بحث زمین گرمایی در جنوب استان غفلت شده است که انتظار می رود دولت از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت کند.

عضو کارگروه انرژی های تجدیدپذیر بنیاد نخبگان استان کرمان خواستار بکارگیری نیروهای کارآمد، مستعد و تحصیلکرده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان در ادامه این نشست از بیشترین میزان تولید و مصرف برق خورشیدی کشور در استان کرمان خبر داد و یادآورشد: هم اکنون در ۲۳ روستای استان کرمان از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود.

سیدعبدالوحید مهدوی با تاکید براینکه۲۰ روستای استان کرمان تا پایان سال جاری از انرژی خورشیدی برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: استان کرمان با تولید و استفاده از یک مگاوات برق از انرژی خورشیدی در ایران رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به اینکه دکل های بادسنج در منطقه نظام شهر استان کرمان بیش از دو سال است که با هزینه شرکت توزیع برق جنوب استان نصب و آماده سرمایه گذاری است، گفت: موافقتنامه‌های تولید ۵۰۰ مگاوات برق از انرژی پاک خورشیدی در  شهرستان های کرمان، سیرجان و رفسنجان منعقد گردیده اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده‌ است.

در ادامه این نشست مهدی رنجبر، رسول اسدی، مژده رضایی، لیدا صباغ به طرح های برگزیده همایش اقتصاد مقاومتی اشاره کردند و همچنین علاء ایرانمنش، مرتضی ایرانمنش و نوشین پوریزدانپناه پیشنهادات خود را مطرح و خواستار حمایت مدیریت استان از نخبگان، راه اندازی مراکز علمی تحقیقاتی، استفاده گسترده از پنل های خورشیدی در کرمان شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.