قدس آنلاین- بیرجند: معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: دو موکب بهداشتی و درمانی این دانشگاه همزمان با ایام اربعین در شهر کاظمین برپا می شود.

دو موکب بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی در شهر کاظمین برپا می شود/برپایی ۱۴ موکب ستاد اربعین خراسان جنوبی در شهر کاظمین

مهدی زنگویی مطلق در گفت وگو با قدس آنلاین در بیرجند اظهار داشت: در این موکب ها ۲۵ نفر از همکاران متشکل از پزشک، دندانپزشک، پرستار، کارشناس مبارزه با بیماریها، بهداشت محیط، تکنسین دارویی و نیروی خدماتی، مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی به زائرین ایرانی و غیر ایرانی ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نخستین دانشگاهی است که در کاظمین اقدام به برپایی موکب می کند گفت: اعزام همکاران به کاظمین اواخر این هفته و به صورت زمینی صورت  می گیرد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند از فعالیت ۱۰ روزه این کاروان خبر داد و گفت: فعالیت های این گروه از ۲۵ آبان ماه  آغاز و تا ۴ آذرماه ادامه دارد.

زنگویی  با اشاره به همکاری ستاد اربعین خراسان جنوبی، بسیج جامعه پزشکی و بیمارستانهای بوعلی و تامین اجتماعی در تامین نیرو، ملزومات مصرفی، دارویی و تجهیزاتی با دانشگاه گفت: اقلام مورد نیاز امروز بارگیری شده است که پس از انتقال به مرز از آنجا به دو موکب بهداشتی درمانی دانشگاه به کاظمین منتقل می شود.

وی با اعلام اینکه برپایی موکب ها بیشتر در شهرهای نجف و کربلا صورت می گیرد گفت: ستاد اربعین خراسان جنوبی امسال ۱۴ موکب را در شهر کاظمین  برپا می کند.

زنگویی با اعلام آمادگی دانشگاه برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائرین اربعین حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره گیری از تجاربی که امسال از انجام این حرکت ارزنده به دست می آوریم، شاهد تداوم برپایی موکب های بهداشتی درمانی در شهرهای مذهبی کشور عراق و در مسیر زائرین حسینی باشیم.

انتهای پیام/   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.