قدس آنلاین: معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: نقش آفرینی ۹۰۰ هزار دانش آموز استان در قالب تشکلهای دانش آموزی ظرفیت قابل توجه برای تولید سرمایه های اجتماعی و انسانی جامعه است.

۹۰۰ هزار دانش آموز خراسان رضوی عضو تشکلهای دانش آموزی هستند

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد حسینی در نشست نمایندگان تشکلهای دانش آموزی خراسان رضوی در استانداری خراسان رضوی، گفت: سرمایه های اجتماعی و انسانی زیربنایی ترین و اساسی ترین سرمایه ها در جامعه هستند و دانش آموزان عامل اصلی توسعه آنها هستند.
وی با بیان اینکه، ارتباطات اجتماعی باید از بستر مدرسه آغاز شود، اظهار کرد: اگر جامعه در آینده به نیروی کارآمد، توانمند و متخصص نیاز دارد بهترین ظرف تولید این نیرو مدارس و بهترین وسیله، معلمان برای تربیت این نیرو می باشند.
وی گفت: برای اینکه دانش آموزان تولیدکننده سرمایه های اجتماعی و انسانی جامعه باشند باید بستر سازی لازم برای مشارکت آنان در فعالیت های اجتماعی انجام شود که این امر از طریق ایجاد تشکلهای دانش آموزی و نقش آفرینی آنان در قالب تشکلها محقق می شود.
حسینی افزود: یکی از کارکردهای عظیم نظام تعلیم و تربیت این است که فنون سازشی و تعاملی دانش آموزان با اجتماع را از مدرسه آغاز کند.
وی اظهار کرد: دانش آموز نباید تک ساعتی باشد و باید در همه فعالیت های اجتماعی مشارکت داشته باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست، مجلس دانش آموزی را به عنوان تشکلی جدید در مجموعه تشکلات دانش آموزی استان ذکر کرد.
علیرضا کاظمی گفت: دو سوم جمعیت دانش آموزان خراسان رضوی در تشکلهای مختلف دانش آموزی عضو هستند.
وی با اشاره به برخی تشکلهای دانش آموزی استان افزود: تشکل دانش آموزی هلال احمر با حدود ۵۰۰ کانون و هفت هزار عضو در حوزه های مختلف مسائل اجتماعی در حال فعالیت است.
وی اظهار کرد: حدود ۴۵۰ هزار دانش آموز عضو تشکل بسیج دانش آموزی خراسان رضوی هستند که زمینه اعزام ۶ هزار نفر آنان به اردوی راهیان نور فراهم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.