قدس آنلاین - زاهدان : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۴۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای ایجاد اشتغال هزار و ۴۳۷ متقاضی سیستان و بلوچستان از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و امدادی پرداخت شده است.

۱۴۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان پرداخت شد

 رمضان پودینه در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان که صبح امروز در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: باید بیش از پیش به ایجاد مشاغل خرد و خانگی در سطح استان توجه شود، به طوری که القای فکر اشتغال و خود اتکایی در میان نیروی جوان جامعه نهادینه شود. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های این نهاد در کنار سایر خدمات به سمت و سوی ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است تا مقوله فقر که امروز تحت تاثیر بحران‌ها در حال تشدید است، از منطقه ریشه‌کن شود و خانواده‌ها متکی بر توان و اشتغال بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌ها مصوب و تامین خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مربوطه و بانک‌های عامل انجام شده و مسیر اشتغال فراهم است و مانعی نیز در پرداخت تسهیلات در تمامی زمینه‌ها که قابلیت‌های لازم با توجه به پتانسیل‌های موجود و ظرفیت منطقه را دارند، وجود نخواهد داشت. پودینه اظهار داشت: استعدادیابی و شناسایی افراد مستعد می‌تواند گامی مهم در مقابله با بحران‌های اخیر در منطقه سیستان باشد تا بتوان علاوه بر پیشگیری از مهاجرت خانواده‌ها، زمنیه اشتغال آنان را نیز فراهم کرد.

وی افزود: که این امر مستلزم عزم جهادی و تفکر بسیجی در امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) است تا خدمات به نحو مطلوب و در انتظار این نهاد به خانواده‌ها ارائه شود، البته این عزم و اراده در سطح بالا و قابل انتظار وجود دارد. وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده مدیریت کمیته شهرستان هیرمند، دستیابی به شرایط آرمانی در زمینه اشتغال را تلاش برای شناسایی، اجرا، آموزش و نظارت بر طرح‌های اشتغال عنوان کرد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال 149 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای ایجاد اشتغال هزار و 437 خانواده زیرپوشش کمیته امداد و نیازمندان متقاضی سیستان و بلوچستان از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و امدادی پرداخت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.