همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه، صفوف تروریستها در طول جبهه غربی شهر حلب دچار فروپاشی شده است.

فروپاشی گسترده صفوف تروریست‌ها / پیشروی ارتش سوریه در حومه حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ارتش سوریه دامنه کنترل خود بر جنوب غرب حلب را بعد از به کنترل در آوردن پروژه مسکونی 1070 و مدرسه الحکمه در جنوب غرب حلب توسعه داد و به ورودی‌های منطقه الراشدین رسید.

عملیات ارتش سوریه به‌سمت پروژه مسکونی 1070 با آزادسازی تپه‌های مؤته و الرخم که مشرف بر خطوط امدادرسانی به گروههای مسلح از حومه جنوبی و غربی حلب است، آغاز شد. ارتش سوریه سپس موفق شد راههای امدادرسانی به تروریستها از خان العسل و الراشدین 4 و 5 به‌سمت پروژه مسکونی 1070 را که به‌صورت کامل آزاد شد، قطع کند.

پروژه مسکونی 1070 که یک مجتمع مسکونی بزرگ با ساختمانهای زیاد است، صحنه درگیری‌های تن به تن بین نیروهای ارتش و مقاومت و تروریستهای جیش‌الفتح بود. منابع میدانی از خرابی‌های گسترده در ساختمانهای مسکونی در پی درگیری‌هایی که تقریباً سه ماه در این پروژه ادامه داشت خبر دادند، زیرا تروریستها اخیراً ساختمانها و منازل موجود در این پروژه را به مخفی‌گاههایی برای خود تبدیل کردند. همچنین تروریستها ضمن حفر تونل بین ساختمانها، تعداد زیادی از ساختمانها را با هدف جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه، بمب‌گذاری کرده بودند.

یگانهای مهندسی ارتش سوریه هم‌اکنون در حال خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌هایی هستند که تروریستها قبل از خروجشان کار گذاشته‌اند.

عقب‌نشینی تروریستها از پروژه مسکونی 1070 خیلی سریع صورت گرفت و این امر، کامل کردن آزادسازی مدرسه الحکمه را تسهیل کرد و ارتش سوریه وقت زیادی برای آزادسازی این مدرسه صرف نکرد و طی چند ساعت آزادسازی کامل آن را اعلام کرد. مدرسه الحکمه مشرف بر چندین شهرک است و از اینجا تروریستها به دانشکده‌های نظامی حلب حمله می‌کردند. تروریستها قبل از خروج به‌سمت خان طومان در جنوب حلب، مهمات نظامی و تجهیزات جنگی از قبیل تانک را باقی گذاشتند.

ارتش سوریه با آزادسازی مدرسه الحکمه و پروژه مسکونی 1070، حلقه امنیتی محور جنوب غربی شهر حلب را گسترده‌تر و خطر تروریستها را از محله الحمدانیه دور کرده است. ارتش سوریه همچنین با آزادسازی این مدرسه، امنیت اطراف دانشکده‌هایی را که تروریستها در ماه آگوست گذشته به آن حمله کردند برقرار کرده است.

برخی منابع تأکید کردند که همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه، صفوف تروریستها در طول جبهه غربی شهر حلب از روستای منیان که ارتش سوریه وارد برخی از خیابانهای آن شده است تا ضاحیه اسد در غرب این شهر، دچار فروپاشی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.