عضو هیات امنای انجمن سواد رسانه‌ای ایران با بیان این که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به دلیل پایین بودن سطح سواد رسانه‌ای مردم با آسیب‌هایی مواجه هستیم، گفت:‌48 میلیون کاربر ایرانی عضو تلگرام هستند.

دغدغه پایین بودن سطح سواد رسانه ای 48 میلیون کاربر ایرانی

به گزارش قدس آنلاین محمد صادق افراسیابی عضو هیات امنای انجمن سواد رسانه‌ای ایران با حضور در غرفه باشگاه توانا (فارس) نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه افزایش سواد رسانه‌ای یکی از مسئولیت‌های اجتماعی به شمار می‌رود اظهار داشت: در بحث سواد رسانه‌ای دو گروه فعالیت می‌کنند یک گروه با نگاه لیبرالیستی به دنبال بحث سواد رسانه‌ای هستند و سعی دارند با استفاده از فضای مجازی شک و تردید را در جامع دامن بزنند. 

وی با اشاره به اینکه سایت بی‌بی‌سی اعلام کرده بود کسی دارای سواد رسانه‌ای است که نسبت به رسانه‌های ایران بدبین باشد و از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده کند خاطرنشان کرد: دسته دوم که ما به دنبال آنها هستیم سواد رسانه‌ای را همه مقدس می‌دانند. در قرآن کریم داریم که افراد در غذای خود دقت نظر داشته باشند البته این غذای جسم است اما غذای روح نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

افراسیابی با بیان اینکه اگر سواد رسانه‌ای مردم بالا رود دیگر فریب شبکه‌های ماهواره‌ای را نمی‌خورند گفت: سالانه حجم زیادی ارز بابت تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای از کشور خارج می‌شود ما در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به دلیل پایین بودن سطح سواد رسانه‌ای مردم با آسیب‌هایی مواجه هستیم. 

عضو هیات امنای انجمن سواد رسانه‌ای ایران با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای ایران 12 از صد است افزود: ما 48 میلیون کاربر ایرانی عضو شبکه اجتماعی تلگرام داریم. درست است که رسانه‌ها برای جامعه فرصت هستند اما اگر سواد رسانه‌ای جامعه پایین باشد همین رسانه‌ها به عنوان تهدیدی برای جامعه به شمار می‌روند. 

وی با بیان اینکه در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز دو گروه وجود دارد اظهار داشت: گروه اول افرادی هستند که قصد گسترش آزادی غیراخلاقی را در جامعه دارند اما گروه دوم با نگاه بومی و اسلامی دست به قلم می‌شوند. 

افراسیابی با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای مردم باید به حدی برسد که مطالب ناخوانده را به اشتراک نگذارند گفت: سواد رسانه‌ای زمانی بالا می‌رود که به افراد هر مطلبی را انتشار ندهند و حتی بدون تحقیق و صحت آن برای دیگران نیز بازنشر ندهند. بر همین اساس همه مردم باید با تکنیک‌های اغنای مخاطب آشنا شوند تا فریب شبکه‌هایی که از خارج کشور تغذیه می‌شوند را نخورند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.