۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 473998

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان تبلیغاتی ترامپ گفت: برجام یک تعهد بین‌المللی است و همگان ملزم به اجرای آن هستند و ما کاری به سخنان تبلیغاتی ترامپ نداریم.

حرف‌های سابق ترامپ تبلیغاتی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید علاءالدین بروجردی ساعتی پیش در بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه و بررسی تردد زائران از این مرز اظهار داشت: وضعیت در مرز شلمچه نسبت به سال گذشته در ارائه خدمات به زائران در قالب موکب‌های مجوزدار بسیار متفاوت شده است.

وی عنوان کرد: امروز مردم برای عرض ارادت عازم زیارت می‌شوند و صدها کیلومتر را طی می‌کنند, مردم در زمان صدام هم زیارت کربلا را ترک نکردند و حاضر بودند زندان و شکنجه را تحمل کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلش شورای اسلامی گفت: امروز اربعین به یک حرکت عظیم در جهان تبدیل شده است و زائران با اخلاص صدها کیلومتر را  پای پیاده برای عرض ارادت به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) طی می‌کنند.

وی بیان کرد: این عظمت اسلام و همه پیروان اهل‌بیت (ع) است؛ در مسیر نجف به کربلا بسیار از ملیت‌های مختلف حتی اروپایی و امریکایی موکب راه‌اندازی کرده‌اند, نهضت اربعین حسینی به یک حرکت جهانی تبدیل‌ شده است و وحشت استکبار از این نهضت منجر به عدم پوشش خبری و رسانه‌ای این همایش می‌شود.

بروجردی اظهارداشت: جاذبه این حرکت و این حماسه به گونه‌ای است که سالانه بیش از 20 میلیون زائر در زیارت اربعین حسینی حضور پیدا می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اشاره به اینکه نتیجه انتخابات آمریکا یک «نه» بزرگ به نظام استبدادی و استکباری حاکم بر این کشور بود، عنوان کرد: نظام استبدادی و متوحش غرب در کشورهای عراق و افغانستان دست به جنایت های بزرگی زد و امروز نیز به حمایت تسلیحاتی و سیاسی از حکام جنایتکار آل سعود در جنایت علیه مردم یمن نقش مستقیم دارد و این نتیجه انتخابات آمریکا دست رد مردم بر نظام حاکم بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه صحبت‌های ترامپ در تبلیغات و در ریاست جمهوری قطعا متفاوت خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه برجام یک تعهد بین‌المللی است هر دولتی در آمریکا مکلف به عمل کردن به آن است و بعید به نظر می‌رسد ترامپ دوران تبلیغات ترامپ دوران ریاست جمهوری باشد و تکلیف برجام در ایران را مقام معظم رهبری مشخص کردند که آن‌ها اگر برجام را پاره کنند، ما آتش می‌زنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.