قدس آنلاین- تبریز: فرماندار ویژه میانه به بانک‌های شهرستان میانه تا پایان آبان ماه سال‌جاری در جهت پرداخت تسهیلات مصوب برای واحدهای تولیدی و صنعتی اولتیماتوم داد.

اولتیماتوم فرماندار میانه به بانک‌ها/ تا پایان آبان، تسهیلات مصوب پرداخت شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حمید شکری در نشستی با روسای بانک‌ها، تولیدکنندگان و صنعتگران شهرستان میانه با اعتراض به عملکرد کارگروه استانی افزود: پرداخت تنها 6 فقره تسهیلات در شهرستان میانه نتیجه تنگ‌نظری‌های کارگروه‌های استان و بانک‌های عامل است که دامنگیر واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان میانه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از نصف واحدهایی که درخواست داده و واحدهایی که پرداخت تسهیلات برای آنها مصوب شده نتوانسته اند تسهیلات اخذ کنند، گفت: استان‌هایی مانند بوشهر در ماه اول توانست چندین برابر سهمیه خود تسهیلات اعطا نماید، اما به پایان سال نزدیک می‌شویم در حالی که به شهرستان میانه فقط 6 فقره تسهیلات پرداخت شده و وضعیت استان نیز از این حیث ضعیف بوده  و در رتبه پایینی قرار دارد.

شکری در ادامه با بیان اینکه دولت برای توسعه و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در سال جاری 160 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته و 230 هزار میلیارد تاکنون به جهت استقبال چشمگیر پرداخت کرده و تا پایان سال به طور قطع افزایش خواهد یافت که از این میزان 7 هزار میلیارد ریال سهم استان بود که اگر با 230 هزار میلیارد ریال سهم استان به بیش از 10 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی به معرفی 165 واحد تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات در شهرستان میانه اشاره کرد و گفت: در حدود نیمی از این طرح‌ها مصوب شده اما پرداختی تسهیلات فقط برای 6 واحد بوده که پیگیر نگرش بهتر و وسیع برای شهرستان میانه از سوی استان هستیم زیرا دید تنگ‌نظرانه دو کارگروه استانی صنعت و کشاورزی باعث شده تا شاهد ضعف عملکرد استان و شهرستان در جذب تسهیلات بوده و رتبه 21 را در پرداخت تسهیلات بدست بیاوریم که این امر در شان استان ما که الگوی توسعه در نظر گرفته شده نیست.

فرماندار ویژه میانه از سفت و سخت شدن مقررات استان برای پرداخت تسهیلات گلایه کرده افزود: با این وضعیت نمی‌توان جذب اعتبار کرد اما از بانک‌های عامل انتظار می‌رود با سخت‌گیری‌هایی بیش از حد و در ارزیابی‌ها و گرفتن وثیقه‌ها کاری نکنند که نتوانیم به سهم شهرستان از اعتبارات دست یابیم.

وی افزود: با یک‌صدایی و وحدت در شهرستان خواهیم توانست از استان افزایش سهم کرده و در این راستا باید گفت، مدیرانی که به شهر و مردمی که در آن خدمت می‌کنند تعهد ندارند جایگاهی در شهرستان ندارند.

فرماندار ویژه میانه با انتقاد از عملکرد استان محوری بانک‌ها بر دست گرفتن اختیاراتی از سوی مدیران بانک‌ها تاکید کرد و گفت: ما برای شمردن مشکلات نیامده ایم بلکه رفع مشکلات وظیفه اصلی ماست.

شکری در پایان خواستار ارتباط تنگاتنگ و همکاری بین بانک‌ها، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در راستای پرداخت تسهیلات به واحدهای مصوب تا پایان آبان ماه  شد.    

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.