بیرجند-قدس آنلاین:مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه سهم استان از کل عملکرد کشور ۲٫۶ درصد است گفت: در حوزه آموزشهای بخش دولتی در سال ۹۵، تعداد ۳۸ حرفه آموزشی جدید به آموزشهای استان اضافه شده است.

۳۸ حرفه آموزشی جدید به آموزش های فنی و حرفه ای  خراسان جنوبی افزوده شد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حسین خوشایند در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش ۱۳۴ درصدی عملکرد سازمان در حوزه آموزش به روستائیان اظهارداشت: ۲۲ تا ۲۷ آبان ماه هفته بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است که علاقه مندان می‌توانند برای بازدید به این مراکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین مأموریت و رسالت اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی برای افرادی است که به دنبال مهارت هستند همچنین آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزشهای غیررسمی بین سطوح تحصیلی است افزود: این سازمان فعالیتهای خود را با هدف تربیت نیروی کار و ماهر نیمه ماهر و ارتقاء مهارت نیروی کار شاغل در دوبخش دولتی و غیر دولتی انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: جامعه هدف این اداره کل کارجویان، روستاییان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان خانه دار، دانش آموزان، سربازان پادگانها  زندانیان، شاغلان صنایع و صنوف و تمامی کسانی که به دنبال مهارت هستند می‌باشد.

خوشایند با بیان اینکه اینکه در این راستا در بخش دولتی کلیه فعالیتها به صورت رایگان ارائه می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان ۱۸ مرکز دولتی و  ۲ مرکز آموزش علمی کاربردی وجود دارد که علاوه بر آموزش دوره‌های رسمی آموزش غیر رسمی نیز در ۲ شهرستان بیرجند و قاین ارائه می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد ۷ ماهه این سازمان خاطرنشان کرد: مهمترین کار ما آموزش است که در ۷ ماهه امسال با تلاشهای انجام شده در سطح استان تاکنون ۲ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۷۶۷ نفر ساعت معادل ۱۳ هزار ۲۷۲ نفر دوره آموزش داده شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش فعالیت انجام شده است  یادآور شد: خراسان جنوبی در حیث افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته و اقدامات آموزشی رتبه اول را کسب کرده است.

خوشایند با بیان اینکه سهم استان از کل عملکرد کشور ۲٫۶ درصد است اظهار داشت: در حوزه آموزشهای بخش دولتی در سال ۹۵، تعداد ۳۸ حرفه آموزشی جدید به آموزشهای استان اضافه شده است.

وی افزود: همچنین متقاضیان دریافت خدمات مربوط به مشاوره شغلی می‌توانند با مراجعه به وب سایت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و یا پرتال اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از خدمات مشاوره الکترونیکی بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی  گفت: در بخش غیردولتی در ۷ ماهه امسال ۶۵۰ هزار نفرآموزش داده شده است که این میزان ۳٫۱۸ درصد افزایش عملکرد بوده است.

خوشایند با بیان اینکه در سطح استان ۱۴۸ آموزشگاه آزاد فعالیت می‌کنند بیان کرد: امسال به ۱۴ آموزشگاه آزاد مجوز داده شده است.

۶۷ درصد شرکت کنندگان آزمونهای مراکز فنی و حرفه‌ای استان قبول می‌شوند

وی با اشاره به تعداد رشته‌های جدیدی که امکان اعطای مجوز تأسیس آموزشگاه وجود دارد تصریح کرد: این رشته‌ها شامل هتلداری و گردشگری صنایع، خودرو، جوشکاری،   حمل و نقل زمینی، سرامیک، صنعت چاپ، صنایع رنگ و لاستیک، پتروشیمی، فناوری اطلاعات، متالورژی و فناوری محیط زیست، ماشین آلات کشاورزی و امور شیلات و آبزی پروری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۷ درصد کسانی که در مراکز فنی و حرفه‌ای آزمون می‌دهند قبول می‌شوند گفت: در این راستا میانگین کشور ۶۰ درصد است و این نشان پیشرفت خراسان جنوبی در این زمینه است.

خوشایند با اشاره اینکه پروژه‌های توانمندسازی و آموزشهای مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم مرزی با رویکرد اشتغال پایدار پروژه‌ای است که در اقتصاد مقاومتی بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای محول شده است اظهار داشت: در این راستا در ۷ ماهه امسال ۵۳۹ هزار و ۳۱۱ نفر ساعت در روستاها هدف آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه این آموزشها در ۷۸ حرفه آموزشی و ۸۰ روستایی هدف برگزار شده است گفت: تاکنون در این مدت در سطح مناطق روستایی  ۲۰۶ دوره برگزار شده است که تعداد دورههای جدید نیز ۳۸ دوره بوده است.

افزایش ۱۱۴ درصدی اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای فنی و حرفه‌ای استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه آموزش به روستاییان ۱۳۴ درصد افزایش عملکرد وجود داشته است که بسیار چشمگیر بوده است.

خوشایند با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه‌ای در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است خاطرنشان کرد: همچنین اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای مصوب امسال نسبت به سال گذشته ۱۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به افتتاح ۲ پروژه عمرانی مرکز خواهران بشرویه و مرکز خواهران سربیشه یادآور شد: برای پروژه مرکز آموزش فنی حرفه‌ای خواهران بشرویه با ۷۵۰ متر مربع مساحت، ۳۷۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و همچنین مرکز آموزش فنی حرفه‌ای خواهران سربیشه نیز با یک هزار و ۳۰۰ متر مربع مساحت و ۶۸۶ میلیون تومان هزینه در دهه فجر افتتاح می‌شود و تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به پروژههای در حال ساخت گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران طبس با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و همچنین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران قاین نیز با یک هزار متر مربع مساحت و ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده در سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.

خوشایند افزایش ۲۰ درصدی تعهدات آموزشی استان در بخش دولتی، اجرای طرح توانمندسازی و آموزشهای مهارتی مناطق محروم و مرزی، توسعه بخش غیردولتی و استخدام نیروی انسانی و جذب سرباز امریه را از جمله اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

وی ۲۲ تا ۲۷ آبان ماه را هفته بازدید همگانی از مراکز آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این مراکز از ساعت ۸ صبح تا یک عصر مراجعه کنند.

اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در مصرف آب ۲۹ درصد صرفه‌جویی کرد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهداف برگزاری طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: شناساندن توانمندیها و پتانسیلهای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به عموم جامعه، ارائه خدمات مشاوره‌ای و هدایت شغلی به کارجویان، معرفی سطح امکانات و تجهیزات آموزشی به مخاطبان و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاههای اقتصادی برای استفاده از ظرفیتها آن از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

خوشایند بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری توجه بر تحقق اقتصاد مقاومتی این اداره نسبت به سال گذشته در حوزه مصرف آب ۲۹ درصد، برق مصرفی ۵ درصد، گاز ۱۷ درصد، کاغذ ۳۲ درصد، گازوئیل و بنزین ۲۸ درصد صرفه جویی داشته است.

وی با اشاره به بگزاری هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با هدف شناسایی نخبگان مهارتی و ایجاد انگیزه در جوانان گفت: این مسابقات در ۳ سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و امسال در مرحله کشوری ۱۸ رقابت کننده در ۱۴ رشته به مسابقات اعزام شدند و موفق به کسب ۸ مدال در رشته‌های ساخت و تولید تیمی، مکاترونییک، فناوری اتومبیل، آجر چینی و طراحی مهندسی مکانیک شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.