قدس آنلاین: معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در نیمه نخست سال جاری جذب ۶۰۰ میلیارد تومان از مشارکتهای مردمی در سطح کشور محقق شد.

تحقق جذب ۶۰۰ میلیارد تومان از محل طرح مشارکتهای مردمی

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد ذوالفقاری در دومین روز همایش مدیران کل کمیته امداد استانهای سراسر کشور اظهار کرد: با صرف هزینه‌های  بسیار کم ساماندهی حوزه مشارکت‌های مردمی و افزایش مشارکت‌ها در دستور کارقرار گرفته است که ۱۲ گام اصلاح صندوق‌های صدقات از جمله این ساماندهی‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این نهاد با هدف رتبه بندی، رصد ورود و خروج خیران و شناسایی نیکوکاران ویژه در کشور «باشگاه امور خیرین» را راه اندازی می کند، افزود: ۲۰ درصد افراد نیکوکار معادل ۸۰ درصد کمک‌ها را به کمیته امداد اهدا می کنند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) همایش‌های خیران را از مهمترین برنامه های در دستور کار کمیته امداد امام خمینی دانست و گفت: طی نیمه نخست سال جاری جذب ششصد میلیارد تومان از مشارکتهای مردمی در سطح  کشور محقق شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان رشد داشته است.

وی عنوان کرد:اهمیت مشارکتهای مردمی در حوزه فعالیتی و ماموریتهای سازمان دارای اولویت و اهمیت بسیار است.

ذوالفقاری به سهم بخش‌های مختلف در مشارکت‌های مردمی جذب شده نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون ۲۴ درصد مشارکت‌ها در قالب صدقات، ۲۵ درصد در قالب طرح اکرام ایتام، هشت درصد در قالب زکات و ۴۳ درصد هم در قالب سایر طرح‌ها جذب شده است.

وی از جمله فعالیت‌های سال آینده کمیته امداد را حرکت از سمت خیران فردی و حقیقی به سمت خیران حقوقی عنوان کرد و ادامه داد: به همین جهت به دنبال آن هستیم که مسئولیت اجتماعی ایجاد شود به این معنا که هر شخصی پول و درآمد بیشتری دارد کمک و مشارکت بیشتری هم داشته باشد.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: طبق سرشماریها ۲۵ میلیون خانوار در کشو

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.