معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: با همکاری خیرین بیش از هشت هزار زائر محروم و مستضعف مهمان آستان قدس رضوی در مشهد هستند.

 بیش از ۸ هزار زائر محروم و مستضعف مهمان آستان قدس رضوی در مشهد هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی در نشستی مطبوعاتی در نمایشگاه مطبوعات تهران افزود: در ارائه خدمت به مجاورین نیز برنامه ‌هایی در دست اقدام است که این برنامه ‌ها در وهله ‌اول در مشهد و سپس در سایر نقاط ایران اجرا می شود.
وی از همکاری با بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توسعه خدمت ‌رسانی به محرومان خبر داد و اظهار کرد: با کمک دهیاران نیز اقداماتی در روستاها انجام ‌گرفته که اشتغالزایی، تعمیر و مرمت منازل از جمله آنها می باشد.
وی از ایجاد نمایندگی آستان قدس رضوی در تمام آستان‌ های مقدس کشور خبر داد و گفت: این آستان متبرک نمایندگی‌ هایی را در نظر گرفته که با ساختار و هویت مردمی در قالب شبکه 'خادم ‌یاران رضوی' خدمتگزاری خواهند کرد.
معاون امداد آستان قدس رضوی افزود: در این راستا هر فرد توانمند که آمادگی خدمت به محرومان را به صورت مستمر دارد به شبکه خادم ‌یاران رضوی متصل می شود و این خدمت را با عنوان خادم حضرت امام رضا (ع) انجام می دهد و پس از مدتی می تواند با مراجعه به حرم مطهر رضوی، خدمتی را نیز در حرم مطهر بر عهده بگیرد.
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۴ هزار نامه از مشهد و دیگر استان‌ های کشور به آستان قدس رضوی ارسال شده که همه آنها بررسی شده اند.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی وظیفه‌ دارد خدماتی را در حد توان به دستگاه‌ های مشغول خدمت به محرومان ارائه کند و در این راه به مشارکت نیروهای مردمی نیاز دارد.
خاکسار قهرودی گفت: آستان قدس رضوی قصد جذب مستمری ‌بگیر ندارد اما سعی می‌ کند خدمات خود را به صورتی ارائه کند که منجر به آثار پایدار و کافی برای خانواده‌ های نیازمند شود.
وی با اشاره به توجه به محرومان در تمام بخش ‌های آستان قدس رضوی افزود: خواسته تولیت این آستان مقدس این است که به محرومان به صورت ویژه توجه شود و بودجه آستان قدس رضوی در سال آینده نیز بر همین اساس تدوین شده‌ است.
وی با اشاره به ساخت زائرسراهای ارزان قیمت اظهار کرد: ساخت 'زائرشهر' به منظور اسکان ارزان قیمت در راستای پاسخ به نیاز محرومین بوده که در این ارتباط در ۲ نقطه شهر مشهد احداث زائرشهر و زائر سرای امام رضا (ع) در مساحت‌ های ۳۴ و هشت هکتاری آغاز شده است.
خاکسار قهرودی ادامه داد: تلاش برای رساندن غذای متبرک به زائران نیازمند نیز نسبت به گذشته ۲ برابر شده است.
وی گفت: با استقرار ایستگاه‌ های مختلف در مسیر زائران حرم حضرت امام رضا (ع)، امدادرسانی از فاصله به نسبت دور در حال انجام است.
وی افزود: در نیمه اول امسال نیز ۱۲۵ هزار زائر زیارت اولی از مناطق محروم سراسر کشور با مساعدت آستان قدس رضوی به بارگاه مطهر حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) مشرف شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.