قدس آنلاین- بجنورد-امام جمعه بجنورد گفت: پیام و فلسفه اربعین و پیاده روی زائران، پیمان بستن با شهدای کربلاست.

تجدید عهد زائران اربعین با سیدالشهدا

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه بجنورد با بیان اینکه اربعین حسینی، پیوند دیانت و سیاست است، گفت: زائران اربعین می روند تا بین خط امام حسین (ع) و عاشورای حسینی با نسل جدید گسست ایجاد نشود.      

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اربعین،  علم مظلومیت را برافراشتن، معروف ها را در جامعه گسترش دادن و منکرها را از جامعه برداشتن است.

وی در ادامه با غیر منتظره توصیف کردن راهیابی رونالد ترامپ به کاخ سفید از نظر تحلیلگران گفت: در این انتخابات باطن آمریکا بیش از پیش نمایان شد و دشمن خود را با دست خود رسوا کرد به طوری که پلشتی، ناامنی و بی اعتمادی آمریکایی ها به خودشان را هویدا کرد.

خطیب جمعه بجنورد در تحلیل دلیل رای آوردن ترامپ گفت: وی مقابل مفاسد دامنه دار و رفتار تبعیض آمیز مدیران آمریکا ایستاد و  این حقیقت را برملا کرد که 90درصد مردم امریکا فقیرند و فقط 10درصد درآمد کلان دارند .

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: وی همچنین از هزینه های هنگفت جنگ افروزی های آمریکا و دخالت در امور دیگر کشورها هم به نوعی انتقاد کرد.

امام جمعه بجنورد در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی،قرار ندادن سهم کتاب در سبد خرید خانوارهای ایرانی را یک عیب توصیف کرد و افزود: برای مطالعه و کسب آگاهی به ویژه در حوزه معارف دینی، نیازمند یک تجدید نظر هستیم و دست کم باید نیم ساعت تا یک ساعت در شبانه روز را به مطالعه اختصاص دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با گرامیداشت 26 آبان سالروز فتح سوسنگرد هم گفت: برای ازادسازی سوسنگرد، هشت شهید از استان خراسان شمالی جان خود را فدا کردند

انتهای خبر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.