قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی :وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند اینترنت در کشور از ۶۲۴ گیگ بر ثانیه به بیش از چهار هزار گیگا بیت بر ثانیه افزایش یافته و این رقم تا پایان امسال به ۱۰ هزار گیگ افزایش خواهد یافت.

پهنای باند اینترنت کشور در حال رسیدن به ۱۰ هزارگیگابیت بر ثانیه است

محمود واعظی در شورای اداری شهرستان دزفول، زیرساخت آی سی تی را تنها محدود به استفاده از اینترنت و تلفن ندانست و افزود:امروز در کشورهای پیشرفته آی سی تی پیشران توسعه و توانمند سازی بخش های مختلف از جمله بازرگانی ، صنعت ، کشاورزی و آموزش است.

وی افزود: در این راستا در سه سال گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی از سوی دولت در این زمینه در سراسر کشور صورت گرفته که حاصل آن افزایش پهنای باند اینترنت کشور از ۶۲۴ گیگ بر ثانیه به بیش از ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه است.

واعظی افزود:به منظور افزایش ظرفیت اینترنت پر سرعت در کشور و افزایش پهنای باند اینترنت به ۱۰ هزار گیگا بیت بر ثانیه چند پروژه بزرگ با سرمایه گذاری قابل توجه در کشور در دست اجراست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به پروژه شبکه انتقال نیز اشاره کرد و گفت:شبکه انتقال در ابتدای دولت یازدهم حدود ۹۰۰ گیگ بود که اکنون به سه هزار و ۶۰۰ گیگ افزایش یافته و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم به ۲،۵ برابر افزایش یابد.

وی همچنین در حاشیه بازدید از چند طرح تولیدی در دزفول گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی و روسیه ،با هدف گسترش صادرات به روسیه و توسعه بازار مشترک ۲ کشور ، تقویت روابط بانکی و کاهش تعرفه ها را پیگیری می کند.

واعظی به ظرفیت بالای تولید استان خوزستان به ویژه در زمینه کشاورزی اشاره کرد و گفت:روسیه به عنوان بازار هدف صادرات استان خوزستان مورد توجه قرار گرفته و باید با فراهم کردن برخی زیر ساخت ها در استان خوزستان در این زمینه گام های بلندی برداشت.

وی با اشاره به تعامل خوب مجموعه مدیریت استان خوزستان در راستای توسعه صادرات گفت:به منظور تقویت صادرات از خوزستان برخی زیر ساخت ها از جمله سردخانه ، حمل و نقل یخچال دار و گمرک باید در این استان فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با تایید ظرفیت های بی شمار شهرستان دزفول در بخش کشاورزی و تولید انبوه محصولات در این منطقه گفت:از آنجا که امکان صادرات زمینی محصولات کشاورزی تولید دزفول به کشور روسیه به دلیل بعد مسافت نیست لذا موضوع صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در این راستا نامه مشترکی با امضای وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، استاندار خوزستان و وزارت ارتباطات و فناوری تقدیم رئیس جمهوری خواهد شد ضمن اینکه موضوع مرز هوایی فرودگاه دزفول از طریق وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی نیز پیگیری خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دزفول با وجود آب و خاک مناسب از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار می باشد و اگر به صادرات محصولات کشاورزی این منطقه توجه جدی نشود کشاورزان متضرر خواهند شد لذا باید برای کشاورزان و تولید کنندگان ظرفیت صادرات فراهم کرد.

 محمود واعظی همچنین در تشریح خدمات صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم گفت: در سه سال گذشته ۲۰ هزار روستای کشور به اینترنت متصل شدند ضمن اینکه تمام روستاهای بالای ۱۵ خانوار کشور نیز از ارتباط تلفنی بهره مند می باشند.

وی در خصوص مشکل آنتن دهی تلفن همراه در دزفول گفت: خلاء مربوط به پوشش تلفن همراه در شهرهای دزفول همچنین جاده های اصلی این شهرستان حتما پیگیری و حل می شود ضمن اینکه روستاهای دزفول که دسترسی به آنها آسان است در اولویت تامین زیر ساخت های ارتباطی قرار دارند.

واعظی به مشکلات روستاهای مناطق کوهستانی و سخت گذر دزفول نیز اشاره کرد و گفت:برای حل مشکل ارتباطات مخابراتی این مناطق که به هر دلیلی مورد بی مهری قرار گرفته اند تلاش می شود ظرف ۲ هفته آینده به راهکار مطمئنی برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اتصال مراکز استانهای کشور به اینترنت پر سرعت قول داد مردم شهرستان دزفول نیز علاوه بر بهره مندی از اینترنت ۴G در سه ماه آینده ، ظرف مدت ۲ ماه آینده نیز از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به شهرستان دزفول از چند طرح تولیدی از جمله طرح پروش قارچ و ماهیان خاویاری دیدن کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این شهرستان در بخش صادرات قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح جمعه نیز در سفر به شوش در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.