قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی :وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:دولت دکتر روحانی برآمده از مردم است و به هیچ جناح و گروه خاصی وابسته نیست.

آرامش امروز در ایران اسلامی حاصل وحدت و انسجام ملی است 

 محمود واعظی در نشست شورای اداری شهرستان شوش در شمال استان خوزستان افزود: وابستگی اصل دولت به مردم است، مردمی که رای دادند و حمایت کردند چرا که اگر حمایت مردم و هوشمندی مقام معظم رهبری نبود قطعا امروز نظام اسلامی ایران موفقیت های امروز را نداشت.

وی همچنین بیان داشت: دکتر روحانی دولت را با انبوهی از مشکلات و گرفتاریهای متعدد داخلی و خارجی ، اقتصادی ، سیاسی و امنیتی تحویل گرفت.

وی آرامش امروز در ایران اسلامی را حاصل وحدت و انسجام ملی دانست وگفت: امنیت درشرایطی در ایران اسلامی حکم فرماست که کشورهای پیرامونی در منطقه همه بحران زده هستند، اینکه تروریست های داعش تا نزدیکی مرز ایران می آیند اما جرائت نفوذ ندارند حاصل ایثار و از خودگذشتگی فرزندان این مرز و بوم در نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران است که به عنوان مدافع حرم تروریست ها را عقب راندند و کاری کردند که اکنون عرصه بر تروریست ها تنگ شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با تشریح وضعیت اقتصادی کشور گفت: وضعیت اقتصادی ایران در حال تحول است به طوریکه همه در منطقه و در عرصه بین المللی موقعیت ایران ارتقا بسیار مطلوبی یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد آنچه که در شان این ملت بزرگ و نظام مقدس اسلامی است رقم بخورد و میراث گرانبهای امام راحل(ره) در عرصه داخلی و خارجی به خوبی صیانت شود.

واعظی با بیان اینکه در 2 سال گذشته دوران سختی را از نظر اقتصادی پشت سر گذاشتیم افزود: امروز طبق آمار و با برداشته شدن تحریم دوران رکود منتفی شده است و وارد مرحله رونق اقتصادی شده ایم.

وی اظهار کرد: دولت تلاش می کند در این شرایط در سال اقتصاد مقاومتی با کمک مسئولان و همت مردم رونق اقتصادی را رقم بزند و هدف اصلی توجه به معیشت و گرفتاریهای طبقه متوسط و پایین است.

واعظی دغدغه اصلی دولت را اشتغال عنوان کرد و گفت:هر چند امسال 700 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده اما به دلیل بیکاری این فرصت های شغلی خود را به خوبی نشان نداده است لذا باید تلاش گسترده ای در زمینه کار آفرینی در کشور صورت گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:ایجاد اشتغال و تلاش در این عرصه یک وظیفه ملی و اخلاقی است که همه مسئولان باید به آن توجه کنند.

وی همچنین به تلاش صورت گرفته برای ایجاد فرصت های شغلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت:در این راستا تلاش می شود تا در استان خوزستان با وجود نیروی تحصیل کرده ، مراکز آموزش عالی در حوزه ارتباطات ، اینترنت ، فضای مجازی ، برنامه ریزی و تولید محتوا شغل ایجاد کنیم.

وی به امضای 18 سند در اهواز با حضور شرکت های داخلی از تهران و استان خوزستان در این راستا اشاره کرد و گفت:طبق این اسناد امضا شده باید سه هزار و 500 شغل در استان خوزستان ایجاد شود که این خود تحول بزرگی در استان خوزستان را موجب خواهد شد.

**دولت توجه ویژه ای به مناطق محروم روستایی دارد

واعظی همچنین بیان داشت:سیاست دولت تدبیر و امید توجه ویژه به مناطق محروم و مناطق مرزی که از نظر اقتصادی محروم هستند می باشد و در این راستا تلاش می کند این شکاف را در مناطق مختلف کشور کم کند.

فرماندار شوش نیز در این نشست با معرفی این شهرستان در بخش های مختلف به ویژه در حوزه گردشگری داخلی و خارجی با سفر 2 میلیون کاروان راهیان نور و 50 هزار گردشگر خارجی خواستار تقویت زیر ساخت های مخابراتی و اینترنتی در این شهرستان شد.

رضا نجاتی ، ضعف آنتن دهی تلفن همراه در مسیر مناطقی چون یادمان شهدای فتح المبین محل تردد 2 میلیون کاروان راهیان نور ، مناطق چنانه ، خسرج و آهودشت را از جمله مشکلات این شهرستان در بخش ارتباطات برشمرد و افزود: سرعت پایین اینترنت و قطعی مکرر آن از دیگر مواردی است که گله مندی مردم این شهرستان را به دنبال داشته است.

فرماندار شوش تامین اینترنت پر سرعت را از جمله مطالبات مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت:ساکنان مناطق روستایی نیز تامین اینترنت پر سرعت را مطالبه می کنند که انتظار می رود مورد توجه قرار گیرد.

وی تامین و نصب تجهیزات وای فا در یادمان شهدای فتح المبین ،حرم حضرت دانیال نبی(ع) ، چغازنبیل،حرم دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) و دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور شوش را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان عنوان کرد.

نجاتی همچنین تقویت و ارتقای سایت های بی تی اس تلفن همراه در شهرستان شوش را مورد تاکید قرار داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه بیست آبان به منظور افتتاح چند طرح در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد خوزستان شد.

شهرستان شوش با وسعت سه هزار و 700 کیلومتر مربع، 202 هزار نفر جمعیت و 47 هزار خانوار ، 220 روستا ، پنج شهر و سه بخش در شمال استان خوزستان واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.