قدس آنلاین - ساری - حسین احمدی: با طرحی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، برای نخستین بار در کشور، «بچه های کار» با شعار "با کتاب ثروتمندیم" عنوان «بچه های کتاب» را برگزیدند.

بچه های کار، بچه های کتاب شدند

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این ارتباط گفت: در طرح «بچه های کتاب»، تعدادی از کودکان کار که به دلیل ضعف مالی خانواده به کارهای مختلف روی آورده بودند، با ساماندهی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران و در اختیار گذاشتن تعدادی کتاب، اقدام به فروش و اهدای کتاب در خیابان های پر تردد ساری کردند که با استقبال مردم نیز همراه شد.

آرزو ولی پور افزود: کودکانی که تا دیروز با چرخ های زمخت جمع آوری ضایعات در شهر به دنبال نان بودند، امروز با دستانی پر از کتاب و با چشمانی پر از شوق بین مردم کتاب توزیع می کنند.

وی یادآور شد: آنها بانگ بر آوردند که فقر، جیب خالی نیست بلکه فقر مغزهای تهی از مطالعه و اندیشیدن است و از این رو دیگر نامشان "بچه های کتاب" است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران تاکید نمود: استقبال بسیار خوب مردم شهر و لبخند رضایت کودکان، بشارتی است وصف ناپذیر که بیاییم کودکان تشنه مطالعه را سیراب کنیم و امروزشان را با مطالعه مفید دریابیم تا فردایشان ساخته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.