قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از احیای ۹۰ درصد باغ‌های رها شده چای در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۰ درصد بهای برگ سبز چای به چایکاران پرداخت شده است.

احیای ۹۰ درصد باغ‌های چای در گیلان/ تولید ۳۰ هزار تن چای خشک

رضا شعبان‌نژاد در جلسه کارگروه کشاورزی مشترک استان‌های شمالی کشور در هتل معین این شهرستان اظهار کرد: گیلان یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۴۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۵۶۰ هزار هکتار جنگل و ۲۵۶ هزار هکتار مرتع است.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد مساحت گیلان کشاورزی است، افزود: اقتصاد گیلان بر مبنای کشاورزی بوده و ۳۵ درصد تولید برنج کشور را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه این استان تولید کننده ۹۳ درصد چای کشور است، ادامه داد: گیلان در بخش صنعت طیور از جمله استان‌هایی بوده که بیش از ۶ درصد جوجه‌ریزی دارد و در امر صادرات توانمند است.

وی با اشاره به اینکه گیلان جزو تولیدکنندگان محصولات سالم است، خاطرنشان کرد: گیلان در بخش زیتون‌کاری جزو استان‌های برتر کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور را در زیتون‌کاری دانست و یادآور شد: زیتون کشور به نام رودبار فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد باغ‌های رها شده چای در گیلان احیا شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۰ هزار تن چای خشک در گیلان تولید و ۸۰ درصد بهای برگ سبز چای به کشاورزان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.