قدس آنلاین/ یونس طاهریان: معاون امداد آستان قدس رضوی گفت: خدمت به محرومین و مستضعفین یک «واجب اجتماعی» است که در تمام سطوح آستان قدس رضوی به‌خصوص در دوره جدید به آن توجه ویژه می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، مصطفی خاکسار قهرودی در نشست خبری که در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران برگزار شد، گفت: پس از فرمان رهبری به تولیت جدید آستان قدس رضوی، با توجه به فرمان و فرمایش معظم‌له، مأموریت جدیدی به برنامه‌های آستان قدس رضوی اضافه شد.

 بودجه ۹۶آستان قدس بر اساس توجه به محرومان تنظیم شده است

معاون امداد آستان قدس رضوی افزود: باتوجه به جایگاهی که در آموزش‌های دینی ما وجود دارد، خدمتگزاری و توجه به محرومین یک اصل از اصول اساسی انقلاب اسلامی است و آستانی که حیات آن سرمشق‌گرفته از امام رضا(ع) است نمی‌تواند به محرومیت‌زدایی بی‌توجه باشد. وی ادامه داد: صدور این‌چنین حکمی اشاره اساسی و جدی به برداشت صحیح از تکلیفی‌ است که مسؤولین در عرصه مدیریت دارند و طبیعی ‌است که مسؤولین در آستان قدس در این حوزه تمام توانمندی‌های خود را در عرصه خدمتگزاری به مردم به صحنه بیاورند. وی با اشاره به اینکه توجه به محرومین در تمام بخش‌های آستان قدس رضوی مورد توجه است افزود: خواسته تولیت این است که به‌طور ویژه به امر محرومین توجه شود و بودجه آستان قدس رضوی در سال ۹۶ نیز بر همین اساس تدوین شده‌ است. معاون امداد آستان قدس رضوی عنوان داشت: موضوع ساخت «زائرشهر» برای اسکان ارزان‌قیمت درجهت پاسخ به محرومین بوده و از زمان مدیریت جدید، این موضوع به‌سرعت عملی و اجرایی شد؛ به‌طوری‌که در دو نقطه شهر احداث زائرشهر و زائرسرای امام‌رضا(ع) در مساحت‌های ۲۰ و ۸ هکتاری آغاز شده و اسکلت‌زنی فاز اول آن نیز به اتمام رسیده است.
وی گفت: با استقرار ایستگاه‌های مختلف در مسیر زائرین حرم امام‌رضا(ع)، امدادرسانی از فاصله نسبتأ دوری درحال انجام است. همچنین با برنامه‌های صورت‌گرفته، تا امروز ۱۲۵ هزار زائر که توان مالی برای تشرف به مشهد را نداشتند، در قالب طرح زائر اولی‌ها این امکان برای آنان فراهم شده است.
خاکسار اظهار داشت: همچنین در ارایه خدمت به مجاورین نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است که این برنامه‌ها در وهله ‌اول در مشهد، و سپس تمام مردم ایران را شامل می‌شود. وی از همکاری با بسیج و کمیته امداد برای توسعه خدمت‌رسانی به محرومین خبر داد و عنوان داشت: اقداماتی در روستاها با کمک دهیاران صورت‌ گرفته که اشتغال‌زایی، تعمیر و مرمت منازل از جمله مواردی است که در دستور کار کارگروه‌های تخصصی آستان قدس رضوی  قرار گرفته است. وی افزود: هر انسان توانمندی که آمادگی خدمت به محرومین را به‌صورت مستمر دارد، به شبکه خادم‌یاران رضوی متصل خواهد شد و این خدمت را با عنوان یک خادم امام‌رضا(ع) انجام خواهد داد و پس از مدتی می‌تواند با مراجعه به حرم، خدمتی را نیز در حرم مطهر رضوی برعهده بگیرد.
خاکسار درخصوص برگزاری «مشهد ۲۰۱۷» نیز گفت: یکی از اقدامات استان تهیه یک ساختار فرهنگی به نام سازمان فرهنگی بود که باعث ساماندهی و وحدت‌بخشی به تمام مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی است. وی افزود: همچنین این مرکز وظیفه تنظیم، هدایت و هدفمندکردن فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد مشهد ۲۰۱۷ را خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.