معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، مهمترین دلیل کم توجهی به کتاب را معرفی نشدن کتاب‌های خوب و ارزشمند دانست و گفت: انتظار می رود با معرفی کتاب‌های خوب شاهد رونق بیشتر کتابخوانی باشیم.

مهمترین دلیل کم توجهی به کتاب معرفی نشدن کتاب‌های خوب و ارزشمند بوده است

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: تبلیغات فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در شهرداری مشهد، با هدف معرفی کتاب خوب به این دلیل است تا مردم لذت مطالعه کتاب خوب را بچشند و بعد خواندن کتاب‌های خوب، کتاب خواندن را ادامه دهند.
وی افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی شهرداری مشهد بیلبوردهای زیادی را در سطح شهر به معرفی و تبلیغات کتاب‌های مختلف اختصاص داده است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، در این خصوص گفت: بهتر است به جای ارائه آمار پایین مطالعه در کشور، در هفته کتابخوانی، کتاب‌های خوب را معرفی کنیم تا مردم کتاب بخوانند.
ابراهیمی با انتقاد از ارائه مداوم آمار پایین مطالعه در کشور گفت: یکی از مشکلات حوزه کتابخوانی، عدم دسترسی مناسب مردم به کتاب است؛ ما شاهد تبلیغات فراوان برای انواع و اقسام کالاها هستیم اما برای کتاب به خصوص کتاب‌های خوب تبلیغات چیزی نزدیک به صفر است بر این اساس شهرداری مشهد تصمیم گرفت در هفته کتاب وکتابخوانی تبلیغات مناسبی برای فروش کتاب‌های خوب ارائه دهد. در این هفته ما کتاب‌های «رحمت واسعه»، «بچه‌های عاشورا»، «سقای آب و ادب»، «دخیل عشق» و «تن تن و سندباد» را روی المان‌های کتاب معرفی کردیم. همچنین روی بیلبوردهای شهری کارهای تصویرسازی از کتاب «سقای آب وادب» نوشته سید مهدی شجاعی آمده که روایت متفاوت و بسیار زیبایی از حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) ارائه کرده است. کتاب «خلوت گزیده» که به معرفی شهید آستانه‌پرست اختصاص دارد؛ کتاب دیگری است که روی بیلبوردهای شهری معرفی شده است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، یکی از دلایل و مهمترین دلیل کم توجهی به کتاب را معرفی نشدن کتاب‌های خوب و ارزشمند دانست و گفت: انتظار می رود با معرفی کتاب‌های خوب شاهد رونق بیشتر کتابخوانی باشیم.
ابراهیمی به استقبال مردم مشهد از پویش‌های کتابخوانی «همه با هم بخوانیم»، پویش «روشنا»، پویش «موسسه کتاب و زندگی» و»خندوانه» اشاره کرد و گفت: یکی از موارد توسعه کتاب‌خوانی ایجاد امکان دسترسی آسان به کتاب است‌. شهرداری مشهد سعی کرده با توسعه بازارهای کتاب شهری، این دسترسی را تسهیل کند. در حال حاضر بوستان کتاب مشهد در بولوار وکیل‌آباد(ایستگاه قطار شهری پارک ملت) دوران فعالیت آزمایشی‌اش را شروع کرده که یکی از بزرگترین مجمتع‌های فرهنگی غرب مشهد به شمار می‌رود و پاتوق بسیار دلچسبی را برای کتابخوان‌ها فراهم کرده است.
وی به «گلستان کتاب مشهد» نیز اشاره کرد و گفت: این بازار در چهارراه گلستان و قبل از سینما هویزه نیز بدل به بازار عرضه‌ی کتاب‌های فاخر شده که با استقبال خوب مردمی به ویژه فرهنگ‌دوستان روبرو بوده است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، در پایان ابراز کرد: امیدواریم که با توسعه کمی وکیفی بوستان کتاب مشهد، دسترسی مردم به کتاب تسهیل شود وفرهنگ کتابخوانی رونق بیشتری یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.