عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: تاکنون لایحه ای بصورت رسمی با عنوان " اصلاح مالیات بر طلا" به مجلس تقدیم نشده است.

لایحه‌ای با عنوان " اصلاح مالیات بر طلا" تاکنون به مجلس ارائه نشده است/ قول دولت برای ارائه لایحه "اصلاح مالیات برارزش افزوده"

سیدحسن حسینی شاهرودی درگفت و گو با خانه ملت، درباره انتشار خبری مبنی بر ارائه لایحه اصلاح مالیات برطلا به مجلس شورای اسلامی، گفت:تاکنون لایحه ای به صورت رسمی با عنوان لایحه "اصلاح مالیات بر طلا"به مجلس تقدیم نشده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در جلسات کمیسیون اقتصادی با رییس سازمان امور مالیاتی مقرر شد؛ توسط دولت، لایحه اصلاح مالیات برارزش افزوده به مجلس ارائه شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، افزود: موضوع اصلاح  مالیات برطلا، جزئی از لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده است؛ البته به جز صنف طلافروشی در برخی صنف های دیگر این مشکلات در زمینه محاسبه مالیات وجود دارد.

حسینی شاهرودی گفت:موضوع "اخذ مالیات از اصل طلا" مشکل دارد و باید مالیات از کارمزد و دستمزد در این صنف گرفته شود.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:بسیاری از مشکلات در زمینه اخذ مالیات، با بکارگیری استفاده از صندوق های مکانیزه فروش رفع می شود.

گفتنی است؛ "محمد کشتی‌آرای "رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از ارائه لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا به مجلس خبرداد و گفت:براساس این لایحه، دریافت مالیات از کارمزد، جایگزین مالیات بر اصل طلا می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا، گفت: این موضوع برای فعالان اقتصادی بخش طلا و جواهر بسیار حائز اهمیت است و آن طور که دولتمردان و مجلس شورای اسلامی  قول مساعد دادند این لایحه در صورت تصویب در مجلس، در جهت برداشتن مالیات از اصل طلا است.

وی با اشاره به اینکه کار کارشناسی و مطالعه حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا توسط مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شده و به مجلس نیز ارائه شده است گفت: تصویب این لایحه منجر به اصلاح و کاهش نرخ مالیات بر  ارزش افزوده در بخش طلا خواهد شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که مالیات پیشنهادی در لایحه چقدر تعیین شده است گفت:درحال حاضر مالیات برارزش افزوده طلا طبق قانون برنامه پنجم توسعه ۹ درصد است که در لایحه جدید، دریافت مالیات از اصل ارزش طلا حذف خواهد شد و مالیات برکارمزد، جایگزین دریافت مالیات از اصل ارزش طلا خواهد شد.

کشتی آرای با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس، کمیسیون اصلی بررسی لایحه جدید است گفت: در این لایحه مالیات بر کارمزد طلا ۳ درصد پیشنهاد شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.