۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 474473

هوتن شکیبا و ایفای نقش حبیب در سریال «لیسانسه‌ها»

علاقه مردم به «کلاه قرمزی» مسئولیت ما را سنگین می‌کند

بازیگر سریال «لیسانسه‌ها» گفت: حبیب به تازگی تحصیل در دانشگاه را به پایان رسانده و قصد ازدواج دارد، اما مشکلاتی سر راهش هست، همچنین او فردی تازه به دوران رسیده است که در ارتباط با دیگران دچار مشکلاتی است.

هوتن شکیبا و ایفای نقش حبیب در سریال «لیسانسه‌ها»

به گزارش قدس آنلاین«هوتن شکیبا» بازیگر نقش حبیب در سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: سریال «لیسانسه‌ها» اولین حضور من در یک مجموعه تلویزیونی به عنوان بازیگر است چراکه تا به حال بیشتر در تئاتر و سینما فعالیت داشتم.

وی که فیلم «طبقه حساس» را در پرونده کاری خود دارد، عدم کیفیت برخی آثار را دلیل اصلی عدم حضورش در تلویزیون دانست و افزود: در این سالها تا حدی روی کیفیت سریال‌ها وسواس داشتم، اما درباره «لیسانسه‌ها» فیلم‌نامه را واقعا دوست داشتم و باید ببینیم که مخاطب نیز بعد از پخش چه نوع استقبالی را از این اثر خواهد داشت. از طرفی حضور سروش صحت به عنوان کارگردان نیز در این تصمیم گیری تاثیر گزار بود.

این بازیگر درباره نقش خود در این سریال عنوان داشت: در این سریال سه جوان لیسانسه نقش‌های اصلی را بر عهده دارند که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. من ایفاگر نقش حبیب هستم که به تازگی تحصیل در دانشگاه را به پایان رسانده و قصد ازدواج دارد، اما مشکلاتی در انتخاب همسر دارد. دوستانش سعی میکنند در این امر به او کمک می‌کنند، اما هربار مشکلات جدیدی اتفاق می‌افتد.

این بازیگر ادامه داد: حضورم در «لیسانسه‌ها» اولین همکاری‌ام با صحت در قالب کارگردان است، چراکه سالها پیش با او در یک اثر نمایشی همبازی بودم. صحت یکی از دوستان خوب من است که تا به حال چند بار از من برای بازی در سریال‌هایش دعوت کرده است که به دلایلی که گفتم این همکاری محقق نشده بود. اما بسیار خوشحالم که امسال این اتفاق افتاد و در این مجموعه با آقای صحت همکاری دارم. او فرد طنازی است که موقعیت‌های کمدی را خیلی خوب می‌شناسد و به خوبی نیز بازیگر را هدایت می‌کند.

بازیگر فیلم سینمایی «هلن» در جواب به این سوال که بار طنز داستان بر دوش شخصیت حبیب است، یا نه؟ گفت: در این سریال نمی‌توان گفت که بار طنز بر دوش شخصیتی هست یا نه. چون همه ماجرا بر اساس کمدی موقعیت پیش می‌رود و کاراکترها در موقعیت‌های طنز قرار می‌گیرند. در کل کنار هم قرار گرفتن تعدادی شخصیت متفاوت و جذاب، تضادهایی را بین کاراکترها بوجود می‌آورد و این به هم ریختگی‌های موقعیتی، کمدی را ایجاد می‌کند و اینطور نیست که بگوییم بامزگی‌های شخصی در قصه وجود دارد یا شوخی کلامی باعث ایجاد کمدی می‌شود.

وی درباره حضورش در سریال «ابله» به کارگردانی کمال تبریزی و عدم موفقیت این اثر تا نقطه پایان نیز عنوان داشت: متاسفانه سریال «ابله» دچار مشکلات مالی شد و من هنوز دستمزدم را به طور کامل دریافت نکردم. معتقدم همیشه برخی عناصر متفرقه که نباید مانعی در هنر باشند، مسیر تولید یک اثر هنری را خراب می‌کنند. شاید قبول مسئولیت توسط افراد غیر حرفه‌ای که هیچ ربطی به هنر نداشته و همه چیز را صرفا بازاری می‌بینند این روند را خراب می‌کند. اما جدای از مسائل مالی، همکاری با گروه هنری و حرفه‌ای این سریال مخصوصا آقای تبریزی از تجربه‌های لذت بخش دوران کاری‌ام بود.

شکیبا از حضور در آثار طنز نیز گفت: تا به حال بازی کردن در ژانری را به ژانر دیگری ارجحیت نداده‌ام و برایم تجربه کردن اولویت داشته است، چراکه در هر حال من یک بازیگر هستم و معتقدم بازیگر باید برای ایفای هر نقشی آمادگی داشته باشد. از طرفی به نظر من بازی کردن در نقش‌های کمدی به شدت دشوار است و بازی لب مرزی می‌طلبد چراکه اگر این مرز باریک رعایت نشود یا لوده و لوس شده و یا موقعیت کمدی که می‌خواهیم شکل نمی‌گیرد.

صداپیشه شخصیت دیبی در مجموعه «کلاه قرمزی» درباره این عروسک گفت: خیلی دلم برای این مجموعه و شخصیت دیبی تنگ شده است و الان که مدتی از آن دور بودیم، به شدت دلتنگ هستم. همه ما خیلی دوست داریم تا دوباره و با شرایط مناسب برگردیم. چراکه علاوه بر علاقه شخصی خودمان، مردم نیز این اثر را بسیار دوست دارند و این مسئولیت سنگینی بر دوش ما می‌گذارد.

وی ادامه داد: در طول سال درباره شخصیت «دیبی» فکر می‌کنم و در سایر ایام سال همیشه ایده‌هایی برایش دارم که برای زمان مقرر نگه می‌دارم و با مشورت آقایان طهماسب و جبلی از آنها استفاده می‌کنم. صداپیشگی را نیز مثل دوبله فیلم و انیمیشن و حتی نمایش رادیویی دوست داشته، تجربه کرده‌ام و معتقدم همه اینها زیر شاخه بازیگری است.

این بازیگر در پایان گفت: هنوز خبر قطعی درباره حضور «کلاه قرمزی» در باکس نوروزی سال آینده ندارم، اما امیدوارم به این دلیل که مردم و ما خیلی این مجموعه را دوست داریم، امسال هم بتوانیم در خدمت مردم باشیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.