شهردار منطقه ثامن از آمادگی کامل این شهرداری برای استقبال از زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

آماده باش شهرداری منطقه ثامن برای استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، محمود عیدی، شهردار منطقه ثامن، در جلسه ای که با هدف تشریح برنامه های این شهرداری به منظور خدمت رسانی به زائران علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) در دهه پایان ماه صفر برگزار شد، اظهارداشت: هرساله شاهد خیل عظیمی از زائران این امام همام در مشهد مقدس هستیم و از همین رو باید تمامی تلاش خود را به منظور ارائه بهترین و بالاترین سطح خدمات به زائران امام‌رضا(ع) داشته باشیم.

عیدی با بیان اینکه دهه آخرماه صفر، یکی از مهمترین ایام برای شهرداری منطقه ثامن به شمار می‌آید، تصریح کرد: فعالیت نیروهای شهرداری منطقه باید به نحوی باشد تا نقص های خدمت رسانی سایر نهادهای دخیل را جبران کند و کوچکترین کاستی مشاهده نشود.

وی از برپایی 2 ایستگاه فرهنگی توسط شهرداری منطقه ثامن در سطح منطقه خبرداد و تصریح کرد: افزون بر این ایستگاه‌ها، ایستگاهی نیز به منظور استقبال از زائران پیاده آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) نیز درنظر گرفته شده است.

عیدی با اشاره به اینکه علاوه‌ بر ایستگاه استقبال از زائران پیاده، مجموعه ورزشی وحدت نیز با غرفه های جانبی آماده اسکان این عزیزان است، افزود: به منظور رفاه حال زائران، حمام و سرویس بهداشتی برای مراکز اسکان موقت و اضطراری درنظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: آلودگی و همچنین خسارت های وارده به المان های شهری ناشی از اشتعال شمع های نذری در این ایام سبب شد تا شهرداری ثامن اقدام به تهیه جایگاه های نذر شمع در سطح منطقه کند.

مشاور شهردار مشهد مقدس از شستشوی خیابان های اصلی ورودی به حرم مطهر و گلاب‌‎پاشی آن‌ها به صورت ویژه در این ایام خبرداد و گفت: خیابان های سطح منطقه و منتهی به حرم به صورت 24 ساعته و با بکارگیری 4 دستگاه ماشین جاروب مکانیزی رفت و روب می‌شوند.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات مقرر شد، کارشناس ایمنی HSE با بازدید میدانی و نظارت بر اقدامات نسبت به تاکید بر رعایت اصول ایمنی و اتخاذ تدابیر لازم اقدام نماید .

عیدی با اشاره به اینکه حفاری ‌های نیمه تمام سطح منطقه پر شده و علاوه بر این تمامی معابر موجود نیز ایمن سازی می‌شوند، خاطرنشان کرد: صدور مجوز هرگونه حفاری در این ایام متوقف ممنوع بوده و صادر نمی‌شود.

شهردار منطقه ثامن ساماندهی به وسائل نقلیه را یکی از اولویت های شهرداری منطقه عنوان کرد و گفت: پارکینگ هایی برای موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده که به صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهندکرد.

عیدی اظهارداشت: علاوه‌بر اینکه بیش از 1000 پرچم و بیرق در منطقه نصب می‌شود، ساختمان های بزرگ سطح منطقه نیز  سیاه پوش خواهند شد.

وی از برگزاری نمایشگاه تصویری و بیان احادیث امام‌رضا(ع) در ابتدای خیابان شیرازی خبرداد و گفت: در این ایام درنظر گرفته شده تا از خانواده های معظم شهدا منطقه ثامن بازدید به عمل آید و در مقابل منازل ایشان نیز از طریق مساجد و هیات های محلی مجالس عزاداری برگزار شود.

عیدی نصب پلاک افتخار در سردرب منازل شهدای منطقه را از دیگر برنامه های درنظرگرفته شده به منظور بزرگداشت خانواده های شاهد عنوان کرد و در ادامه افزود: نمایشگاهی نیز با عنوان «قطعه ای از چزابه» در ابتدای خیابان وحدت 1 برپا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.