قدس آنلاین _ زاهدان : جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با تشکیل قرارگاه مردمی بسیج با حضور ۵۰۰ نیروی مردمی جهت خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان زمینه ارایه خدمات مختلف به زائران از مرز میرجاوه تا مرز شلمچه فراهم شده است.

۵۰۰ نیروی بسیجی و مردمی سیستان و بلوچستان به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی می‌کنند

سرهنگ محمد ناظری  اظهار داشت: با هدف خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران و دلباختگان حسینی که از کشور پاکستان وارد استان می‌شوند قرارگاه مردمی بسیج در استان شکل گرفته است. جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این قرارگاه با تشکیل 15 کمیته از جمله کمیته استقبال، خدمات، بهداشت و درمان، اسکان، امنیت و مشارکت‌های مردمی هم اکنون با راه‌اندازی دو ستاد در شهرستان‌های میرجاوه و زاهدان با محوریت سپاه این شهرها در حال مدیریت و خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت زائران در مراسم پیاده‌وروی اربعین حسینی از دیدگاه بسیاری صاحب‌نظران بزرگترین تجمع جهانی است تاکید کرد: مدیریت اعزام زائران پاکستانی از مرز میرجاوه تا مرز خروجی شلمچه یک امرمهم و ضروری است. ناظری افزود: از آنجا که بیشترین زئران خارجی متعلق اربعین از سیستان و بلوچستان وارد کشور می‌شوند برای تسهیل و روان‌سازی اعزام، اسکان و پذیرایی و ارائه خدمات مطلوب به آنها با هماهنگی‌های انجام شده با سپاه استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و کرمان، 7 موکب در مسیر مشهد و 9 موکب در مسیر استان کرمان به سمت مرز شلمچه برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران پاکستانی ساماندهی و راه‌اندازی شده است.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر راه‌اندازی این موکب‌ها و تجهیز زائرسرای "امام رضا(ع)" زاهدان برای پذیرای مطلوب از زائران پاکستانی یک حسنیه نیز به ابعاد 400 مترمربع در پایانه مرزی میرجاوه برای استقبال مردمی از زوار ایجاد شده است. وی گفت: هم اکنون در موکب‌های ایجاد شده با استفاده از ظرفیت بسیج اصناف و بسیج جامعه پزشکی و همچنین خواهران، برادران، معتمدین و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان، بیش از 500 نفر از مردم استان به عنوان خادم زائران پاکستانی عاشفانه مشغول خدمت به زائران و دلباختگان حرم حسنیی و کربلای معلا هستند. ناظری عنوان کرد: تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین حسنیی از کشور پاکستان 50000 صدور روادید جهت ورود به کشور از طریق مرز میرجاوه انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: از لحظه ورود زائران به استان که از تاریخ 12 آبان‌ماه آغاز شده، تا این لحظه در 5 مرحله 21000 زائر وارد زاهدان شده‌اند که از این افراد تعداد 7400 زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسنیی راهی خوزستان و مرز شلمچه شده‌اند. وی اظهار داشت: براساس تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و فرماندهی سپاه سلمان استان با تمهیدات فراهم شده زائران پاکستانی در طول مدت حضور در استان از تمامی خدمات و امکانات رفاهی و پذیرایی با غذای گرم و بهداشت و درمان بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.