قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : ۱۵ مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی گیلان به مناسبت روز ملی کیفیت تجلیل شدند.

۱۵ مدیر نمونه کنترل کیفیت واحدهای تولیدی گیلان تجلیل شدند

مدیرکل استاندارد گیلان در مراسم روز ملی کیفیت و تجلیل از مدیران کنترل کیفیت نمونه واحدهای تولیدی استان با بیان اینکه ۱۸ آبان روز ملی کیفیت نامگذاری شده است، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت این روز به صورت متمرکز در تهران برگزار شد.

داریوش اشکانی‌پور با بیان اینکه مراسم روز کیفیت امروز در گیلان برگزار شده است، افزود: امروز از مدیران کیفیت و صاحبان صنایع به عنوان واحدهای نمونه قدردانی شده است.

وی با اشاره به نحوه کنترل کیفیت کالا در اداره‌کل استاندارد گیلان تصریح کرد: برای استمرار در نظام‌های کنترل کیفیت مدیر واحد تولیدی انتخاب می‌شود که رابط بین استاندارد و واحدهای تولیدی است و مسؤولیت نظارت و آزمایشگاه‌ها را انجام می‌دهد.

مدیرکل استاندارد گیلان تعیین سیاست کلی این سازمان را توسط شورای استاندارد عنوان کرد و گفت: در این شورا تعدادی از وزرا عضو هستند و یکی از مصوبات شورا اجرایی کردن بعضی از کالا و خدمات است.

وی درباره استانداردهای اجباری ادامه داد: هر ساله براساس نظرسنجی‌هایی که انجام می‌شود کالایی که با جان و مال مردم سر و کار دارد مشمول استاندارد اجباری است.

اشکانی‌پور با بیان اینکه در کشور ۳۰ هزار استاندارد تدوین شده است، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ استاندارد سهم گیلان بوده که باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد و اکنون در مرحله پایان کار است.

وی استانداردهای بسته‌بندی شده چای و برنج را تحت کنترل اداره‌کل استاندارد ذکر کرد و ادامه داد: در بسته‌بندی این کالا نظارت داریم و سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ نیز برای مشخص شدن استاندارد یک کالا در اختیار مردم قرار دارد و می‌توانند کد ۱۰ رقمی کالای خریداری شده و استاندارد را به سامانه مذکور ارسال کنند و از استاندارد کالا اطمینان داشته باشند.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به اینکه استاندارد ملی ایران مورد تایید حدود ۷۰ تا ۸۰ کشور دنیا است، یادآور شد: در گیلان ۱۰۰ هزار واحد صنفی فعالیت دارند که نظارت بر آنها کار ساده‌ای نیست و دستگاه‌های مختلف مانند تعزیرات و ارگان‌های دیگر نظارتی با استاندارد همکاری دارند.

در مراسم مذکور ۱۵ مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی گیلان به مناسبت روز ملی کیفیت تجلیل شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.