قدس آنلاین: مدیر موسسات پارک علم و فناوری خراسان از مصوب شدن ۴۵ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال گذشته به ۷۰ طرح دانش بنیان در استان خبر داد.

اعتبار۴۵ میلیارد تومانی طرح‌های دانش بنیان خراسان رضوی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمهدی مظلوم‌زاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: کارگروه حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان تشکیل شده که هر دو هفته یک بار اقدام به برگزار جلسه می‌کند و در چارچوب قانون شرکت‌های دانش بنیان تعاملات ویژه‌ای با شرکت‌ها داریم و این شرکت‌ها در قالب همین چارچوب‌ها وارد عمل می‌شوند.
مدیر موسسات پارک علم و فناوری خراسان با تاکید بر این موضوع در قانون شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های ویژه‌ای برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان چه در محل پارک مستقر باشند و چه خارج از آن می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به این مطلب که ۲۰ تا ۲۵ درصد شرکت‌های خراسان رضوی در حوزه صنایع شیمیایی فعال هستند، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته حدود ۴۵ میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش بنیان استان مصوبه داشتیم که این میزان برای ۷۰ طرح دانش بنیان در حوزه‌های لیزینگ، نمونه سازی، ضمانت نامه‌ها و پیش از تولید بوده‌اند.
مظلوم‌زاده تاکید کرد: پارک علم و فناوری تسهیلات پولی ارائه نمی‌کند، بلکه پارک با استفاده از مشاورانی که داراست تسهیل‌گری می‌کند.
مدیر موسسات پارک علم و فناوری خراسان به حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره و تصریح کرد: تمامی حمایت‌های صندوق در بخش تسهیلات نیست، بلکه بنا دارد در بحث لیزینگ هم فعال‌تر شود تا به این منظور قدرت رقابت را بالا ببرد.
مظلوم‌زاده ابراز داشت: کاربردی بودن، در خدمت صنعت بودن، داشتن صرفه اقتصادی و بومی بودن از جمله نکاتی است که شرکت‌های دانش بنیان در حین ساخت محصول به آن توجه می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.