قدس آنلاین- بیرجند: مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: خراسان جنوبی ثروتمندترین استان کشور از نظر معادن است و دولت برای استفاده از این ذخایر با تمام توان وارد میدان شده است که نیازمند همکاری مردم است.

خراسان جنوبی ثروتمندترین استان کشور از نظر معادن است /۷۵ درصد زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، علیرضا جلالیان ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۵ درصد زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی است اظهارداشت: خراسان جنوبی باو جود معادن زیاد نیاز به کارخانه فرآوری طلا دارد که برای احداث آن ۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی گفت:ذخایر معدنی در استان خراسان جنوبی بسیار زیاد است اما به دلیل نبود زیرساختها این منابع کمتر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و با وجود ذخایر ارزشمند در دل بیابان شاهد بیکاری جوانان خراسان جنوبی هستیم.

وی افزود: طبق بررسیهای مشاوره طرح، تعداد 20 محدوده اکتشافی از محدوده‌های ثبتی شرکت به عنوان محدوده‌های اولویت‌دار امیدبخش و مستعد معرفی و عملیات اکتشافی بر روی آنها در حال اجرا است.

مجری طرحهای اکتشافی خراسان جنوبی گفت: از سال 92 ثبت 40 محدوده ثبتی در خراسان جنوبی صورت گرفته است که در سال 93 کار بررسی بر روی این طرح‌ها انجام شد.

جلالیان با بیان اینکه 20 محددوه ذکر شده شامل زغال طبس، سنگ تزئینی در بمرود، آهن و طلا در بصیران و هیرد، آنتی معان در سفید آبه است و در روستای بصیران شهرستان خوسف به دنبال اکتشاف طلا هستیم.

وی اظهار داشت: بیش از 2.5 میلیارد تن زغال سنگ در کشور وجود دارد که 75 درصد آن مربوط به کرمان و خراسان جنوبی است و توانستیم اخذ مجوز بهره‌برداری 207 میلیون تن زغال سنگ در شهرستان طبس را اخذ که در حال حاظر منتظر آمدن سرمایه‌گذار دراین راستا هستیم.

مدیر مجتمع معدنی وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خراسان گفت: مرحله تست فرآوری 20 محدوده معدنی خراسان جنوبی نیازمند 4 میلیارد تومان هزینه است و از آن جایی که کارخانه استحصال فراوری طلا در خراسان جنوبی وجود ندارد، احداث این کارخانه نیازمند 70 میلیارد تومان هزنیه است.

جلالیان با بیان اینکه در بخش کارخانه استحصال طلا از نیروهای بومی استفاده خواهد شد، افزود: در زمینه اکتشافات معدنی تاکنون 400 نفر ساعت مهندسان زمین شناسی در خراسان جنوبی به پایش پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی ما جلب مشارکت بخش خصوصی است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم علاوه بر جذب سرمایه گذار مدیریت بخش خصوصی را دنبال کنیم و دیگر هدف اصلی ما ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی است.

مدیر مجتمع معدنی وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی با کمبود امکانات رو به رو هستیم که سبب کندی کارهای اداری در این راستا شده است و سبب تأخیر در کارها می‌شود.

جلالیان افزود: در صورتی که فاز نخست معدن طلا در بصیران خوسف به صورت پایلوت شروع به کار کند، برای 70 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود و در این راستا اگر کارخانه استحصال در خراسان جنوبی احداث شود برای 160 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: برای کشف سنگ آهن در منطقه بیشه خراسان جنوبی به دنبال صدور پروانه کشف هستیم و در منطقه بصیران نیز به دنبال کشف طلا هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.