قدس آنلاین- بیرجند: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم استان خراسان جنوبی باید از درآمد معادن استان بهره‌مند شوند و اقدامات به صورت عادلانه صورت گیرد

مردم خراسان جنوبی از درآمد معادن استان بهره‌مند شوند / تأکید بر عدم خام فروشی محصولات معدنی در استان

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: خداوند از کلان نگری و حکمتی که دارد هر بخشی از زمین را برای پرورش نوعی قرار داده است.وی با بیان اینکه اگر کویر از جهت آب، مراتع و جنگل در تنگناه قرار دارد اما باز از سویی دیگر جبران می‌شود، افزود: برخی ذخایر معدنی ارزشمدن در کشور  وجود دارد که کمبودها را جبران می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زمانهایی بیاید که آنچه در آینده از کویر کشف شود، ارزشمندتر باشد و خداوند در طبیعت همه چیز را به طور عادلانه  آفریده است و ما باید عادلانه برداشت کنیم.

عبادی افزود: گاهی ما انسانها عادل نیستیم و در جایی که خداوند جنگل را قرار داده است آن را غارت می‌کنیم و درختان بی گناه را قطع می‌کنیم و گاهی چه از ناحیه مردم و چه از ناحیه مسئولان با اعمال و رفتار ما طبیعت را خراب می‌کنیم.

وی بیان کرد: در بخش معدن هم موضوع از همین قرار است و این در حالی است که خراسان جنوبی دارای معادن زیادی است اما در استان بیکاری بیداد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم استان خراسان جنوبی باید از درآمد معادن استان بهره‌مند شوند و اقدامات به صورت عادلانه صورت گیرد و اگر در این سالها در زمینه‌های مختلف که یک نمونه آن معدن است کارها به صورت عادلانه انجام می‌شد، مهاجرت مردم از روستاها به شهرها صورت نمی‌گرفت و روستاها خالی از سکنه نمی‌شد.

عبادی افزود: گاهی بخش خصوصی را هم برای ورود به سرمایه گذاری آنقدر دچار پیچ و خم های اداری می‌کنند که این بخش از کار خود پشیمان می‌شود و سهم مردم خراسان جنوبی از معادن تنها  گرد و غبار ماشینهایی است که مواد معدنی را از استان خارج می‌کنند.

وی با تأکید بر عدم خام فروشی محصولات معدنی در استان اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رونق معادن و شکوفا شدن آنها برای مردم استان خراسان جنوبی باشیم و مسئولان استان نیز باید درخصوص راه‌اندازی صنایع تبدیلی و فناوری بیشتر از پیش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه این استان با وجود داشتن معادن زیاد بیکاری در آن بیداد می‌کند، گفت: مردم خراسان جنوبی از درآمد معادن استان بی‌بهره هستند و تنها گرد و غبار حاصل از نقل و انتقال محصولات معدنی نصیب مردم می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.