۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 475004

همزمان با عملیات نظامی نیروهای چندملیتی، صدها نفر از شبه‌نظامیان گروهک تروریستی «بوکو حرام» و خانواده‌هایشان در ماه گذشته تسلیم مقامات امنیتی کشور «چاد» شدند.

تسلیم شدن صدها نفر از «بوکوحرام»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، گروهک تروریستی بوکوحرام که تا امسال توانسته بود بخش بزرگی از شمال شرق نیجریه (به اندازه مساحت کشور بلژیک) را اشغال کنند، در درگیری‌های نظامی اخیر، بسیاری از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است.

وبگاه خبری «السومریه نیوز» نوشت: تحلیل‌گران و منابع امنیتی معتقدند، شبه‌نظامیانی که  طی ماه گذشته‌ خود را تسلیم مقامات «چاد» کردند، سربازانی هستند که اخیرا به عضویت «بوکو حرام» درآمده بودند اما این گروه تروریستی با توجه به از دست دادن بخش زیادی از قلمرو خویش، توانایی نگه داشتن این افراد و تامین هزینه‌هایشان را نداشته است.

سرهنگ «محمد دولی» سخنگوی نیروهای چندملیتی مستقر در چاد اعلام کرد: شبه‌نظامیان بوکوحرام در خط مقدم دریاچه چاد تسلیم نیروهای ما شدند.

وی افزود: روند تسلیم شدن نیروهای عضو گروه «بوکوحرام» از ماه سپتامبر جاری به دلیل افزایش عملیات‌های ما سیر صعودی داشته است.

به گفته این مقام نظامی، نزدیک به 240 جنگجو و خانواده‌هایشان در اسارت بوکوحرام به سر می‌برند.


غالب این افراد ربوده شده و یا به اجبار توسط «بوکوحرام»  به خدمت گرفته شده‌اند.

نیروهای چندملیتی که از کشورهای چاد، نیجر، کامرون و نیجریه هستند با پشتیبانی لجستیکی آمریکا، از ماه جولای عملیات علیه شبه نظامیان «بوکوحرام» آغاز کرده‌اند.

«بوکوحرام» با نام رسمی «جماعه اهل السنه للدعوه و الجهاد» یک گروه شورشی در شمال نیجریه است که در سال 2002میلادی تأسیس شده است.

 این گروهک، تا سال گذشته میلادی با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس 2015 با «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش بیعت کرد و نام خود را به «ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی» تغییر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.