قدس آنلاین/ محمود مصدق: عضو شورای شهر تهران مجموع بدهی دولت به شهرداری پایتخت را 14 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این موضوع در اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی در پایتخت تاثیر منفی گذاشته است.

تاثیر منفی بدهی دولت درمحرومیت زدایی از چهره پایتخت

به گزارش قدس آنلاین ، مجتبی شاکری  با اعلام این مطلب افزود: با این وجود و در شرایطی که شهرداری  در محدوودیت شدید مالی به‌سر می‌برد اقدامات این نهاد اجتماعی در زمینه محرومیت زدایی در پایتخت قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به این کهکاهش فاصله شمال و جنوب تهران از لحاظ خدمات رفاهی وفرهنگی خواست قلبی شورا و شهرداری است، تصریح کرد: اگرچه تا تحقق این هدف راه زیادی در پیش است اما با توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، سرانه فضای سبز، فرهنگسراها، فضاهای ورزشی و آموزشی وغیره اقدامات بسیار خوبی در زمینه محرومیت زدایی و کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت از سوی شهرداری انجام شده که برای همه قابل لمس است.

وی به بافت‌های فرسوده در پایتخت پرداخت و گفت: شهرداری تهران برای نوسازی بافت‌های فرسوده اعلام آمادگی کرده اما چوننوسازیزیرساخت‌ها از جمله شبکه توزیع آب، برق، خدمات آموزشی و رفاهی باید از سوی بخش‌های مختلف دولت انجام شود و به دلیل نبود مدیریت یکپارچه اجرای این پروژه به کندی پیش می‌رود.

وی با تأئید ضعف شورای شهر در امر نظارت بر شهرداری تهران، گفت : نظارت شورا به تناسب سرعت اجرای پروژه‌ها از سوی شهرداری بسیار کند است . شورا برای این که همپای اجرای پروژه‌ها بتواند کار نظارت را انجام بدهد باید تمهیداتی بیندیشد که بنده در این زمینه به صورت مکتوب 9 پیشنهاد را در صحن علنی مطرح کردم که  ایجادسازوکار مناسب جهت دریافت گزارشات از ذی حسابان شهرداری، راه‌اندازی سامانه نظارتی، ایجاد دیوان محاسبات خاص برای شهرداری از آن جمله است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.