دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که راهپیمایی اربعین یک هماوردی با مکاتب جهان به ویژه لیبرالیسم است گفت: اربعین نماد قدرت نرم انقلاب اسلامی در جهان است.

اربعین نماد قدرت نرم انقلاب اسلامی در جهان است/ اگر کلینتون پیروز می‌شد آمریکا حتما دچار جنگ داخلی می‌شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی عصر یکشنبه در نشست دبیران حزب موتلفه راهپیمایی اربعین را بزرگترین حضور سیاسی عبادی دانست و افزود: میلیون‌ها تن از مسلمانان و حتی سایر ادیان توحیدی جهان در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کنند. اربعین مشروعیت الهی و مردمی و نیز حقانیت راه حضرت اباعبدالله (ع) در جهان است.
وی افزود: برگزاری آرام و منظم راهپیمایی اربعین نماد وحدت شیعه و سنی و حتی ادیان الهی جهان است. هر کس که می‌خواهد با دین و منش انبیاء و اولیای الهی و نیز ارزش‌ها بیعت کند نگاهش به اربعین است و این نگاه یک نگاه الهی است. 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ در مورد چرایی پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا اظهار کرد: اولا باید بگوییم هیچ یک از نامزدهای مطرح آمریکا برای ما ترجیح ندارند. هر دو نامزد در تمام دوره‌های انتخاباتی مجری سیاست‌های کلی کارتل‌ها و تراست‌های اقتصادی به خصوص صنایع اسلحه‌سازی آمریکا هستند.
حبیبی گفت: حوادث انتخابات آمریکا و نوع گزینش مردم حکایت از یک شکاف عمیق اجتماعی در این کشور دارد. این شکاف در جنبش وال استریت خود را نشان داد و به سرعت سرکوب شد. حالا از انتخابات آمریکا سر در آورده است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر کلینتون پیروز می‌شد آمریکا حتما دچار جنگ داخلی می‌شد و موضوع تقلب سوژه اصلی این جنگ بود. حالا که ترامپ پیروز شده باز هم این التهاب و شورش خود را به گونه‌ای ضعیف‌تر نشان می‌دهد. مسئله این است که مردم آمریکا حکومت آمریکا و نظام فعلی ستمکار را قبول ندارند و مایلند که این ترتیب نظام فعلی آمریکا تغییر یابد.
وی تصریح کرد: اینکه یک طرف رقابت می‌گوید ما نتیجه را قبول نداریم و ترامپ رئیس جمهور ما نیست، نشان از عمق این شکاف دارد. البته رهبران حزب دموکرات نتیجه را پذیرفته‌اند و بازی را به هم نزده‌اند اما بدنه ، آن را نپذیرفته و واکنش نشان می‌دهد.
حبیبی با اشاره به آتش زدن پرچم آمریکا در شورش‌های پس از انتخابات گفت: اساسا افرادی که منشاء آشوب هستند کاری ندارند به اینکه چه کسی پیروز شده و چه کسی شکست خورده. آنها با مبانی و ساختارهای سیاسی در آمریکا مسئله دارند و مشروعیت حکام جبار آمریکا را قبول ندارند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: آمریکا به غیر از اینکه دچار بحران اقتصادی پیچیده است دچار بحران‌های اخلاقی، ارزشی و نیز بحران در فلسفه سیاسی نظام لیبرالیسم هم هست. بدهی چندهزار تریلیون‌دلاری دولت آمریکا موضوعی بسیار جدی است.
وی گفت: اساسا اشتباه است که بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان فرق قائل شویم ؛ این اشتباهی است که برخی در ایران می‌کنند و چوب آن را هم خواهند خورد.
حبیبی در پاسخ به این سوال که ترامپ گفته است وقتی پیروز شویم برجام را پاره می‌کنم ایران چه باید بکند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در مقابل تمام گزینه‌های آمریکا گزینه متناسب دارد و با عنایات الهی جای نگرانی نیست.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ترامپ با صرف هزینه‌های نظامی در عراق، بحرین، افغانستان، سوریه و… مخالف است و گفته که این هزینه‌ها را اختصاص به رفاه مردم آمریکا می‌دهد. بعید می‌دانیم او بتواند به شعارهای انتخاباتی خود عمل کند ولی اگر عمل کند جزو امتیازات سیاست خارجی او به حساب خواهد آمد.
وی با اشاره به وقوع درگیری‌ها در 30 شهر آمریکا پس از انتخابات گفت: بذری که اوباما در فتنه 88 در ایران کاشته حالا محصول آن در خیابانهای نیویورک، کالیفرنیا و… توسط جمهوری‌خواهان چیده می‌شود. 
حبیبی تاکید کرد: آتش فتنه 88 دامان صاحبش را گرفته است. فضای دو قطبی بوجود آمده در انتخابات اخیر آمریکا خود را نشان می‌دهد. آمریکا اکنون هم دچار بحران امنیت داخلی و خارجی است. بسیاری از رهبران اروپا و رهبران جهان از آمدن ترامپ استقبال نکردند. البته 53 درصد مردم آمریکا کسانی که حق رأی داشتند به پای صندوق‌های رأی نیامدند و این موضوع پراهمیتی است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران، گفت: این دفتر بر اساس مصوبه سند راهبردی اتحادیه اروپا پس از برجام تأسیس می‌شود. این سند مطالبی دارد که نقض حاکمیت ملی ما را در دستور کار دارد و بنا دارد در مسائل ایران مداخله کند. آنها در سند آورده‌اند اعدام قاچاقچیان در ایران درست نیست، زندانیان سیاسی باید آزاد شوند، برخوردی با جاسوسان (دوتابعیتی) نباید صورت گیرد، انتخابات در ایران آزاد نیست و زمانی آزاد است که استانداردهای اروپا را بپذیرند. 
وی ادامه داد: این حرفها همگی مداخله در امور ایران است. در این سند آمده است، ایران باید فعالیت موشکی خود را متوقف کند، دست از حمایت از مقاومت و حزب‌الله بردارد و اف ای تی اف را بپذیرد. اینها اگر دخالت در امور داخلی ایران نیست، پس چیست؟
حبیبی در پاسخ به سوالی در مورد امضای تفاهم‌نامه با شرکت توتال گفت: توضیحات وزیر محترم نفت در این باره افکار عمومی را راضی نمی‌کند. در هر قرارداد نفتی باید نسبت آن را با سیاستهای اقتصاد مقاومتی تعریف کرد. همچنین نسبت آن را با قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور معین کرد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: دهها شرکت نفتی خصوصی و دولتی در کشور داریم که وارث صدها تجربه اکتشاف، تولید و بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز هستند که باید در اولویت قراردادها قرار گیرند، مسئولان در توضیحات خود این ابهامات را روشن نکرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.