قدس آنلاین – خوزستان – زهره کریمی : وزیر نیرو گفت: با بهره برداری از بخشی دیگر از طرح آبرسانی غدیر، هفت شهر و ۵۰ روستای منطقه دشت آزادگان از نمعت آب با کیفیت بهره مند شدند.

کاهش شوری آب دشت آزادگان/آب غدیر به هفت شهر دیگر خوزستان رسید

حمید چیت‌چیان با حضور در شهر سوسنگرد و در ارتباط تلفنی با محل حضور رئیس جمهور در میدان نفتی یادآوران ضمن افتتاح طرح آبرسانی به هفت شهر و ۵۰ روستای دشت آزادگان اظهار کرد: تاکنون آبی که به این منطقه می رسید۲۲۰۰ شوری آب داشت که اصلا مطلوب نبود. در جریان اجرای طرح آبرسانی غدیر، پروژه ویژه ای از سال ۹۳ با دستور رئیس جمهور و همزمان با سفر هیات دولت به استان خوزستان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

چیت‌چیان با بیان اینکه اکنون آب با کیفیت به هفت شهر و ۵۰ روستای منطقه دشت آزادگان رسید، افزود: با اجرای این طرح، یک هزار لیتر آب در ثانیه به شبکه آبرسانی منطقه دشت آزادگان افزوده می شود که این میزان آب برای ۲۳۰ هزار نفر کفایت می کند، ضمن اینکه شوری آب ورودی به شبکه از ۲۲۰۰ کاهش می یابد که کیفیت قابل قبولی است.

وزیر نیرو ادامه داد: این پروژه در آستانه سالروز شکست حصر سوسنگرد به بهره برداری می رسد و امیدواریم مردم این منطقه از خدمات دولت راضی باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.