قدس آنلاین - خوزستان - زهره کریمی : معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: تقاضا داریم که زائران به شایعات توجه نکنند و تحت هیچ شرایطی بدون اخذ ویزا به مرزها نروند.

زائران اربعین به شایعات توجه نکنند/ تردد بدون ویزا ممنوع است

سرهنگ علی قاسمپور در گفتگو با خبرنگارقدس آنلاین اظهار کرد: زائران به منظور حفاظت از مدارک خود و پیشگیری از مفقود شدن آنها، در ورود به عراق از همراه داشتن مدارک غیرضروری اعم از شناسنامه  کارت ملی، دفترچه بیمه، کارت های اداری، کارت های بانکی، پایان خدمت و گواهینامه رانندگی جدا خودداری کنند. در واقع اینگونه مدارک در داخل کشور عراق کاربردی ندارند.

وی افزود: با توجه به عدم امکان استفاده از کارت های بانکی کشور در داخل عراق، مبالغ کافی (با احتساب امکان طولانی شدن مدت سفر و مشکلات پیش بینی نشده) همراه داشته باشند و قبلا نسبت به نرخ تبدیل ارز ایرانی به عراقی اطلاع حاصل کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه پول ایرانی نیز در داخل عراق قابل استفاده است، توصیه کرد: زائران ترجیحا از سفر با خودروی شخصی برای رسیدن به مرز خودداری کرده، در صورت همراه داشتن خودرو آن را در مکان های غیرتعیین شده رها نکنند و حتما در محل های از پیش مشخص شده پارک کنند.

قاسمپور بیان کرد: در صورت مفقود شدن گذرنامه باید به یکی از کنسولگری های کشورمان در عراق (کربلا، نجف، بصره و بغداد) مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: زائران هرچه زودتر نسبت به اخذ روادید ورود به کشور عراق از سفارت یا سرکنسولگری های آن کشور اقدام و از موکول کردن این امر به روزهای پایانی نزدیک به اربعین و همچنین حرکت به سمت مرزها قبل از اخذ روادید جدا خودداری کنند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در پایان گفت: تقاضا داریم که زائران به شایعات توجه نکنند و تحت هیچ شرایطی بدون اخذ ویزا به مرزها نروند. در هر صورت تردد بدون ویزا ممنوع و غیرقانونی است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.